رئیس سازمان جهاد کشاورزی فارس از ایجاد روستاها و شهرک‌های گلخانه‌ای در استان خبر داد.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز؛ محمد مهدی قاسمی رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان فارس گفت: در استان فارس به دنبال راه‌اندازی روستا‌ها و شهرک‌های گلخانه‌ای ارزان قیمت هستیم.

وی با بیان اینکه استان فارس با تولید ۱۰ میلیون تن محصولات کشاورزی تامین‌کننده ۱۰ درصد نیاز کشور است، افزود: سالانه ۷.۵ تن محصولات زراعی، ۲.۵ تن محصولات باغی، ۷۶۸ تن محصولات دامی در استان فارس تولید می‌شود.

قاسمی با بیان اینکه در جهت تثبت تولید برای ایجاد ۷ هزار هکتار فضای گلخانه‌ای به جای ۸۰ هزار هکتار تولید در فضای باز در استان فارس برنامه‌ریزی شده است که متاسفانه هنوز فضای کسب و کار گلخانه‌ای در فارس راه نیفتاده است، ادامه داد: به دلیل کمبود آب و برای تثبیت تولید ما ناچاریم که تولید محصولات سبزی و صیفی را به گلخانه‌ها ببریم و تاکنون نیز ۱۰۰ هکتار از باغات مرکبات فارس را تحت پوشش‌های حفاظتی قرار گرفته است.

وی با بیان اینکه ظرفیت صنایع تبدیلی و تکمیلی استان فارس ۶.۵ میلیون تن است در صورتی که تولیدات کشاورزی این استان ۱۰ میلیون تن است پس هنوز نیاز به ایجاد ۳.۵ میلیون تن صنایع تبدیلی و تکمیلی در فارس داریم، بیان کرد: کل ظرفیت سردخانه‌ای فارس ۳۰۰ هزار تن است در صورتی که نیاز این استان ۸۰۰ هزار تن است.

قاسمی با بیان اینکه در زمینه سورت و بسته بندی مرکبات در چند سال اخیر کارگاه‌هایی در فارس ایجاد شده، اما هنوز در این زمینه جای کار بسیار وجود دارد، گفت: استان فارس در محصولاتی مانند انگور، سیب، انجیر، انار، خرما هنوز فرآوری قابل توجهی نداریم.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی فارس با بیان اینکه با تشکیل زنجیره تولید می‌توان به بازار محصولات کمک زیادی کرد، تصریح کرد: در فارس زنجیره تولید مرغ گوشتی و شتر مرغ تشکیل شده است و انتظار داریم برای نظام‌مند شدن بازار در تمام محصولات کشاورزی و باغی زنجیره تولید تشکیل شود.
انتهای پیام/ر

ایجاد شهرک‌های گلخانه‌ای درفارس

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.