رئیس‌جمهور روسیه گفت طرف‌هایی وجود دارند که دست به اقدامات تحریک‌آمیز می‌زنند تا همکاری‌های بین این کشور با ایران و ترکیه را تخریب کنند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از شبکه تلویزیونی المیادین، ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه، اعلام کرد، آمریکا همواره در امور کشور‌های دیگر مداخله می‌کند و این روند رفتاری عادی برای این کشور است.

او در دیدار با روزنامه‌نگاران روس تاکید کرد: ترکیه در حمله هوایی به پایگاه نظامی حمیمیم در سوریه، نقشی ندارد. حمله به پایگاه نظامی حمیمیم در سوریه با هدف ضربه زدن به روابط روسیه با شرکاء از جمله ترکیه است. می‌دانیم چه کسانی در پشت پرده حمله پهپاد‌ها به پایگاه نظامی ما در سوریه هستند. دخالت دیگران در امور داخلی خود را رد می‌کنیم و تلاش هم نمی‌کنیم در امور داخلی سایر کشور‌ها دخالت کنیم.

رئیس جمهور روسیه افرود: طرف‌هایی وجود دارند که دست به اقدامات تحریک‌آمیز می‌زنند تا همکاری‌های سه‌جانبه بین روسیه و ایران و ترکیه را تخریب کنند.

پوتین در بخشی دیگر از اظهاراتش گفت: کیم جونگ اون، رهبر کره شمالی، فردی «باخرد و پخته» است و در تازه‌ترین بن‌بست با کره جنوبی و غرب بر سر برنامه هسته‌ای و موشکی خود پیروز شده است.

او  خاطرنشان کرد: کره شمالی موشک‌های قوی ساخته، اما خواسته است اوضاع را آرام کند. فقط گفتگو می‌تواند بن‌بست کنونی را حل کند.

رئیس‌جمهور روسیه در ادامه سخنانش تاکید کرد این دولت آمریکاست که باید روابط میان روسیه و آمریکا را بهبود دهد نه دولت روسیه.

پوتین افزود این ادعای آمریکا که روسیه در انتخابات ریاست جمهوری این کشور دخالت کرده است پوچ و بی معناست. امیدوار است دولت آمریکا درک کند این ادعا به منافع آمریکا لطمه می‌زند.

او افزود: به هیچ عنوان در انتخابات آمریکا دخالت نکردیم و بهبود روابط روسیه با آمریکا به تنهایی به عهده مسکو نیست. 

رئیس‌جمهور روسیه گفت هرگز برای دخالت در انتخابات هیچ کشوری از جمله انتخابات آتی ایتالیا با مقامات روسیه صحبت نکرده است.

انتهای پیام/

برچسب ها: روسیه ، آمریکا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار