رئیس پلیس راهور ناجا گفت: قانونی مبنی بر کاهش سرعت در سطح جاده های کشور تصویب نشده است.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان، سردار تقی مهری ظهر پنجشنبه در نشست خبری با خبرنگاران و اصحاب رسانه به میزبانی فرماندهی انتظامی سمنان  گفت: قانونی مبنی بر کاهش سرعت در سطح جاده های کشور تصویب نشده است و پلیس راهور در ۱۰۱ نقطه از گردنه ها و مناطق حادثه خیز حضور فیزیکی دارد که در سمنان نیز این مهم به خوبی اجرا می شود.

سردار مهری افزود: ۵۱ استاندارد برای تولید خودروهای داخلی لحاظ می شود و به دنبال این هستیم تا این رقم به استاندارهای ۱۲۰ گانه جهانی نزدیک تر شود.

رئیس پلیس راه ناجا ادامه داد: در حال حاضر بیش از پنج هزار نقطه حادثه خیز ترافیکی در سطح کشور وجود دارد که در سنوات اخیر با تلاش های صورت گرفته سه هزار نقطه حادثه خیز جاده ای شناسایی و رفع اشکال شده است.

مهری در ادامه با اشاره به وجود دو هزار نقطه درون شهرها و سه هزار نقطه حادثه خیز در جاده های کشور گفت: هنوز خطر در کمین رانندگان بی احتیاط وجود دارد که بیش از ۵۰ درصد تلفات حوادث جاده ها در مسیر بیمارستان ها و مراکز درمانی رخ می دهد که اورژانس هوایی می تواند ضریب این تلفات را به حداقل کاهش دهد.

وی با بیان اینکه تعداد خودروها از سال ۸۴ تا کنون با رشد سه برابری از ۷.۵ میلیون به بیش از ۲۰ میلیون خودرو رسیده است، افزود: در این مدت تعداد موتورسیکلت ها نیز از چهار میلیون به ۱۱ میلیون افزایش پیدا کرد که رعایت استانداردها در تولید خودروها و موتورسیکلت ها می تواند در کاهش تلفات موثر باشد.

تلفات حوادث ترافیکی در سمنان بالاتر از میانگین کشوری

سردار مهری در ادامه گفت: تلفات حوادث ترافیکی درون شهری و مرگ عابران پیاده و موتورسیکلت سواران در نقط شهری سمنان بالاتر از میانگین کشوری قرار دارد.

وی افزود: ایجاد پل های هوایی، زیر گذر و آموزش ویژه برای موتور سواران به عنوان یک ضرورت باید در سمنان بیش از پیش نهادینه شود.

سردار مهری از افزایش آمار جان‌باختگان حوادث رانندگی در محورهای درون شهری و برون شهری استان سمنان گفت: آمار جان‌باختگان در سطح جاده‌های استان سمنان نسبت به سال گذشته 3 درصد افزایش یافته است.

انتهای پیام/ب

صحبت های سردار مهری نشست خبری سمنان

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.