فرودگاه پارس آباد پس از پنج سال تعطیلی صبح امروز با فرود هواپیمای متعلق به شرکت هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران بازگشایی شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، اکبر بهنام جو، استاندار اردبیل در آیین بازگشایی فرودگاه پارس آباد گفت: با راه انداری دوباره فرودگاه پارس آباد مغان توسعه اقتصادی استان اردبیل شتاب بیشتری خواهد گرفت.

وی افزود: فرودگاه پارس آباد مغان دو سه بار در سال های گذشته راه اندازی شد اما پروازها به صورت دایمی برقرار نشده بود ولی این بار به همت دولت تدبیر و امید شاهد برقراری پروازهای دایم در این فرودگاه هستیم.

استاندار اردبیل گفت: زیرساخت های این فرودگاه توسط دولت آماده شده است، فرودگاه بدون داشتن زیرساخت ها قابل توجیه نیست، فرودگاه پارس آباد امکان توسعه دارد و تاثیر آن در توسعه اقتصادی استان و منطقه مغان بیشتر خواهد بود چرا که بحث راه اندازی و تکمیل راه آهن اردبیل - میانه را در دست داریم و قرار است تا سه سال آینده به اتمام برسد.

بهنام جو افزود: مطالعات طرح راه آهن اردبیل - پارس آباد مغان نیز شروع شده و سال آینده مطالعات آن به پایان می رسد.

وی اظهار کرد: بحث ایجاد منطقه آزاد تجاری - صنعتی مورد پیگیری مسئولان استانی و نمایندگان استان در مجلس شورای اسلامی است و با راه اندازی آن شاهد توسعه اقتصادی منطقه خواهیم بود.

بهنام جو گفت: یکی از مولفه های اصلی ایجاد منطقه آزاد را داشتن فرودگاه دانست که امروز شاهد بازگشایی آن هستیم.

وی گفت: منطقه مغان یکی از مناطق حاصلخیز و پردرآمد بوده و نقش بیشتری نیز در تولید محصولات کشاورزی و دامی دارد و در حال حاضر شبکه پایاب سد خداآفرین به همت دولت در دست اجراست که با تکمیل آن 62 هزار هکتار از اراضی تبدیل به آبی می شود و علاوه بر اشتغال زایی تولید محصولات کشاورزی به میزان یک میلیون تن افزایش خواهد یافت.

انتهای پیام/ح

توسعه اقتصادی استان اردبیل شتاب بیشتری خواهد گرفت

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.