در پی فراخوان جشنواره هنر شهری مشهد ویژه نوروز ۹۷ سی هزار هنرمند از سراسر کشور در فضای مجازی به ااستقبال این جشنواره رفتند.

استقبال هنرمندان از جشنواره هنر شهری مشهد در فضای مجازیبه گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد؛ سرپرست مدیریت امور هنری شهرداری مشهد گفت: فراخوان جشنواره هنر شهری مشهد «خانه بهار» ویژه نوروز ۹۷ که از یک ماه پیش آغاز شده که  تاکنون ۳۰ هزار نفر از علاقه‌مندان به موضوعات هنری فراخوان‌های منتشر شده در فضاهای مجازی و اینترنتی را مشاهده کرده و هنرمندانی از شهرهای اصفهان، تهران، کاشان، تبریز و غیره آثار خود را به دبیرخانه این جشنواره در مشهد ارسال کرده‌اند.

 
مصطفی حسن‌زاده با اشاره به تفاوت‌‎های فراخوان جشنواره هنر شهری مشهد ویژه نوروز ۹۷ به نسبت سال‌های گذشته، افزود: امسال جشنواره «خانه بهار» در ۸ قالب مختلف یادمان‌های دائم شهری، هنرهای موقت شهری، نقاشی دیواری و نقش برجسته، گرافیک شهری، آذین‌بندی و تزیینات شهری، نمایش‌های خیابانی و جشن‌های آیینی و نورپردازی و ویدئوی شهری، هنر گل‌آرایی شهری منتشر شده است اما سال‌های گذشته همه این قالب‌ها در یک فراخوان منتشر می شد.

سرپرست مدیریت امور هنری شهرداری مشهد با اشاره به اختصاص هیات‌های داوری ویژه هر بخش  گفت: داوران مشخص شدند و برای هر بخش هیاتی از داورانی با تجربه به کارگیری شدند اما در دروه‌های پیشین شاهد داوری یک هیات واحد برای همه آیتم‌های فراخوان بودیم.

حسن‌زاده به ارسال نامحدود آثار در سال‌های گذشته اشاره کرد و افزود: امسال  هنرمندان تنها مجاز هستند در ۳ بخش و هر بخش حداکثر ۵ اثر را به جشنواره «خانه بهار» ارسال کنند، در این صورت اولین مرحله داوری آثار از سوی خود هنرمند صورت می‌پذیرد.
 
وی بر لزوم کیفی‌سازی آثار تاکید کرد و گفت: نباید آثار ارسالی کپی باشند اگر کارها کپی باشد، در هر مرحله از دریافت، داوری و ساخت آثار، ادامه کار تعطیل شده و هنرمند مربوطه به مدت ۲ سال از شرکت در جشنواره محروم خواهد شد.

سرپرست مدیریت امور هنری شهرداری مشهد  به اختصاص بخش «جنت ما» در جشنواره امسال اشاره کرد و گفت :این قالب هنری برای اولین بار مطرح شده و در سال‌های آینده بیشتر بر روی آن پرداخته خواهد شد. بدین صورت که نورپردازی و ویدئوی شهری که حاوی صدا و تصویر است، به جشنواره الحاق شده است.

حسن زاده افزود: در هر بخش از این فراخوان، یک کارگاه آموزشی تجربی برگزار می‌شود که هنرمندان و متخصصان آن حوزه به بیان تجارب و اطلاعات مورد نیاز برای خلق اثر در هر بخش می‌پردازند و در هر کارگاه ۵ هنرمند یا متخصص، ارائه دارند و عموم هنرمندان می توانند به صورت رایگان در کارگاه ها شرکت کنند.

وی با اشاره به اینکه سال گذشته ۱۸۰۰ اثر در بخش المان‌‌های موقت ارائه شد، گفت: همچنین در بخش‌های دیگر نیز ۶۰۰ اثر ارائه شد. اما امسال پیش‌بینی می‌شود با توجه به استقبال گسترده علاقه‌مندان از فراخوان جشنواره هنر شهری مشهد در فضاهای مجازی، در نوروز ۹۷ شاهد مشارکت گسترده هنرمندانی از سراسر کشور در این رویداد باشیم.

 علاقه‌مندان می‌توانند برای کسب اطلاعات بیشتر به آدرس www.bahar۹۷mashhad.ir مراجعه کنند.
 
انتهای پیام//ف.ج
 
 
 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار