نخستین جشنوارۀ موسیقی کلاسیک ایرانی در گیلان برگزار می شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از رشت؛سید امیر مصباح معاون امور هنری و سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان گفت : نخستین جشنوارۀ موسیقی کلاسیک ایرانی (ردیف دستگاهی) با مشارکت استادان برجسته از سوی انجمن موسیقی گیلان در اسفند ماه برگزار می شود.

 وی افزود: این  جشنواره در بخش موسیقی سازی در رشته های تار، سنتور، سه تار، عود، قانون، کمانچه و نی و بخش آواز، در رده های سنی گروه الف: متولدان ١٣٧٥ به بعد، گروه سنی ب: متولدان ١٣٦٧ تا ٧٤ و گروه سنی ج: متولدان سال ١٣٦٦ و قبل از آن تعریف شده است.

 معاون امور هنری و سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان گفت :  شرکت کنندگان در این جشنواره براساس گروه سنی الف باید یک سومِ ردیف شامل دو دستگاه و یک آواز و گروه سنی ب نصف ردیف و گروه سنی ج کل ردیف را باید اجرا کنند.

 مصباح افزود: گروه سنی الف و ب می توانند در صورت تمایل با اعلام آمادگی در فرم فراخوان، در بخش کل ردیف شرکت کنند.

 معاون امور هنری و سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان گفت : شرکت کنندگان باید به یکی از روایت های معتبر و شناخته شده از ردیف موسیقی ایرانی"ردیف های میرزاعبدالله، آقا حسینقلی، صبا، دوامی و کریمی" که به طور رسمی منتشر شده است تسلط داشته  باشند و بتوانند در تمامی دستگاه ها و آوازهای موسیقی کلاسیک ایرانی که در گروه سنی خود معرفی می کنند  به اجرا بپردازند.

 مصباح افزود: علاقمندان آثار خود را تا تاریخ ١٢ بهمن ماه امسال به دبیرخانه جشنواره ارسال کنند.

 معاون امور هنری و سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان تصریح کرد: علاقه مندان به شرکت دراین  جشنواره برای کسب اطلاعات تکمیلی می توانند به سایت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان مراجعه کنند.

انتهای پیام/ق

 

نخستین جشنوارۀ موسیقی کلاسیک ایرانی درگیلان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.