مدیرکل راه و ترابری استان سمنان از استقرار بیش از 100 راهدار و 63 دستگاه انواع ماشین آلات زمستانی در محورهای ارتباطی این استان خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان ، سید عبدالمجید نژادصفوی مدیرکل راه و ترابری استان سمنان گفت : برای مقابله با عوامل جوی فصل زمستان و آسان سازی عبور و مرور محورهای مواصلاتی استان سمنان تمام امکانات و نیروها آماده خدمت رسانی به مردم هستند.

طرح ویژه زمستانی در 17 راهدارخانه محورهای مواصلاتی استان سمنان

وی اظهارداشت : طرح ویژه زمستانی در 17 راهدارخانه محورهای مواصلاتی استان سمنان با تجهیز وسایل گرمایشی و امکانات برای اسکان ضروری مسافران گرفتار در برف و بوران، در نظر گرفته شده است.

نژادصفوی یکی دیگر از اماکن برای اسکان ضروری مسافران را نمازخانه های اداره های راه و ترابری ذکر و تصریح کرد: مردم از مسافرت های غیرضروری در مواقع برف و بوران خودداری کنند و قبل از سفر، از وضعیت جوی شهر مقصد و مسیر خود اطلاع یابند.

وی با بیان این که بیشتر محورهای مواصلاتی کوهستانی استان برف گیر هستند، ادامه داد: محورهای شاهرود - آزادشهر، شاهرود - توسکستان، شهمیرزاد - فولامحله - کیاسر، کالپوش و محور دیباج - گلوگاه، در ناپایداری جوی گاه مسدود می شوند.

وی اضافه کرد : در چند روز گذشته که برف و بوران و سرمای شدید بر قسمت شرق استان سمنان حاکم بود، به غیر از جاده شاهرود- توسکستان که یکی از محورهای مواصلاتی استان‌های سمنان و گلستان است، در تمام محورهای استان تردد وسایل نقلیه جریان داشت و عوامل راهداری در مکان های تعیین شده استقرار داشتند.

وی به استقرار بیش از 10 خودروی سیار برای تعمیر خودروها در محورهای استان اشاره کرد و گفت: خودروهای سیار وظیفه دارند نقص فنی خودروهای عبوری و در جاده مانده را در صورت امکان برطرف کنند و یا آن خودروها را به نزدیک‌ترین تعمیرگاه انتقال دهند.

مدیرکل راه و ترابری سمنان افزایش ضریب ایمنی سفرهای برون شهری را منوط به رعایت اصول مسافرت در فصل زمستان دانست و تصریح کرد: تجهیز خودرو به وسایل سفرهای زمستانی از جمله زنجیر چرخ، اطمینان از سلامت وسایل گرمایشی خودرو، همراه داشتن پتو و لباس گرم و مقداری غذای خشک و توجه به تابلوها از اصول مهم ایمنی سفرهای برون شهری است.

انتهای پیام / ه

منبع : ایرنا

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.