شهردار سنندج گفت: در راستای کاهش و روانسازی ترافیک، تقاطع غیر همسطح قرآن از امروز زیر بار ترافیک رفت.

 به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از سنندج ؛حشمت‌الله صیدی شهردار سنندج گفت: با هدف کاهش و روانسازی ترافیک اواخر سال 94 عملیات احداث تقاطع غیر همسطح قرآن آغاز شد.

وی بیان کرد: این تقاطع در مجاورت بلوار دکتر حسینی و بلوار مستضعفین و در محدوده پارک مولوی احداث‌ شده است.

شهردار سنندج طول کلی این پروژه را 2 هزار و170  متر اعلام کرد و گفت: تقاطع غیرهمسطح قرآن شامل 4 دهنه پل بتنی 24 متری به عرض 18 متر است که پایه‌های کناری و میانی این پل‌ بتن مسلح است.

صیدی افزود: برای احداث این تقاطع غیر همسطح 2 رمپ، 4 عدد لوپ و 2 عدد دور برگردان احداث ‌شده است.

وی عنوان کرد: دیوارهای حائل این تقاطع به طول 256 متر با جنس بتن مسلح است و ارتفاع دیوارهای بتن مسلح هم از 3 تا 10 متر متغیر است.

صیدی خاطرنشان کرد: کاهش تصادفات و ارتقاء ایمنی با توجه به دارا بودن بالاترین کدهای ارتفاعی در پل‌ها، تسهیل در ترافیک عبوری و اتصال به کمربندهای اصلی سطح شهر، سامان بخشی به یکی از مهم‌ترین محورهای ارتباطی شهر، ارتقاء سیما و منظر شهر، کاهش مصرف سوخت و رونق بخشی به سرمایه‌گذاری ملی و گردشگری را از جمله مهم‌ترین اهداف احداث تقاطع غیر همسطح تقاطع قرآن است.

وی تصریح کرد: با توجه به ترافیک سنگین در بلوار دکتر حسینی و اتمام عملیات خط‌کشی و ایمن‌سازی و همچنین  در راستای کاهش و وانسازی ترافیک  تقاطع غیر همسطح قرآن زیر بار ترافیک رفت.

وی اجرای نماسازی و احداث فضای سبزرا از دیگر اقدامت این شهرداری در راستای اتمام این تقاطع اعلام کرد و گفت: قریب به 35 هزار مترمربع فضای سبز در محدوده این تقاطع احداث خواهد شد.

شهردار سنندج اعلام کرد: تاکنون و در راستای احداث تقاطع غیر هم‌سطح قرآن عملیاتی نظیر 140 هزار متر مکعب خاک‌برداری،60 هزار مترمکعب راکفیل، 50 هزار مترمکعب خاکریزی، اجرای 151 متر طول حفاری شمع ،13 هزار مترمکعب پی‌کنی، بیش از 12 هزار مترمکعب اساس، 6 هزار و 500 تن آسفالت، 5 هزار و 600 مترمکعب بتن‌ریزی درجا، 880 تن آرماتوربندی، 10 هزار و 500 مترمربع قالب‌بندی، 3 هزار مترمکعب عملیات بنای سنگی و نصب 56 عدد تیرهای پیش‌ساخته انجام گرفته است.

 

وی هزینه احداث این تقاطع را 90 میلیارد ریال اعلام کرد و گفت: اعتبار احداث تقاطع غیر همسطح قرآن از منابع استانی و داخلی تأمین‌شده است.

انتهای پیام/ د م

بهره برداری از تقاطع غیر همسطح «قرآن» در سنندج

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.