مدیرعامل سازمان انتقال خون کشور گفت: با ایجاد ظرفیت جمع آوری یک میلیون لیتر پلاسما در افق ۱۴۰۰ تلاش می کنیم داروهای مشتق از پلاسما را در داخل تامین کنیم.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان؛ علی اکبر پور فتح الله عصر چهارشنبه در دیدار با استاندار قزوین گفت: در حال حاضر در کشورهای توسعه یافته حدود چهار پنجم پلاسما دور ریخته می شود در حالیکه در کشور ما این میزان یک پنجم است و در صددیم این میزان نیز کاهش یابد.

مدیرعامل سازمان انتقال خون ایران تصریح کرد: آمار تولید پلاکت در ایران از ۴۰۰ هزار واحد پلاکت رندوم به یک میلیون و۲۰۰ هزار واحد رسیده که قصد داریم این رقم را ۱۰۰ هزار واحد افزایش دهیم.

وی اضافه کرد: در همه ابعاد در صدد ایجاد تحولی بزرگ در سازمان انتقال خون هستیم که در افق۱۴۰۰ بدنبال ارتقای سلامت خون و خطر صفر انتقال خون، افزایش کیفیت محصولات وارائه محصولات جدید هستیم.

وی بیان کرد: باید چرخه انتقال خون اقتصادی شود و در این راستا با ایجاد ازمایشگاههای استاندارد در صدد صادرات پلاسما هم هستیم.

مدیرعامل سازمان انتقال خون کشور یادآورشد: بیش از ۱۰ هزار مورد پیوند مغز استخوان در کشور صورت گرفته است.

وی بیان کرد: در استان قزوین زیرساختهای خوبی در انتقال خون ایجاد شده اما باید ساختار تغییر کند و برخی تجهیزات قدیمی و ساختمان به روز شود که از استاندار انتار مساعدت و همراهی داریم.پور فتح الله اظهارداشت: آمادگی داریم ساختمان انتقال خون تاکستان را برای اهداء پلاکت آماده کنیم و مهمترین درخواست ما اختصاص ۱۰۰ در صدی اعتبارات این سازمان در استان قزوین است.

انتهای پیام/س

سفر رییس سازمان انتقال خون به قزوین

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.