ساخت 3 مدرسه در شهرستان بندرعباس با کمک نیکوکاران آغاز شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بندرعباس،نوید احمدی مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس هرمزگان در مراسم آغاز ساخت این مدارس گفت: خیران مدرسه ساز برای ساخت این مدارس بیش از 3 میلیارد و 500 میلیون تومان هزینه کرده اند.
 افزود: بیش از 500 دانش آموز تا مهر سال آینده از فضای آموزشی این مدارس بهره مند می شوند.
وی گفت: مدرسه 15 کلاسه سوروی بندرعباس با هزار و 147 متر مربع و مدارس 6 کلاسه گچین و کل متلی در 384 متر مربع، زیربنا ساخته می شوند.
مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس هرمزگان افزود: چهار هزار و 25 کلاس درس غیراستاندارد در هرمزگان نیازمند بازسازی و مقاوم سازی است.
احمدی گفت: از این تعداد، هزار و 598 کلاس درس تخریبی و دو هزار و 427 کلاس درس نیازمند مقاوم سازی است.
وی افزود: بیش از صد هزار دانش آموز هرمزگانی در این کلاس های درس غیراستاندار درس می خوانند که برای بازسازی و مقاوم سازی این کلاس ها به چهارصد میلیارد تومان اعتبار نیاز است.
احمدی افزود: شهرستان های بندرعباس، میناب، رودان و بندرلنگه، بیشترین مدارس غیر استاندارد را در استان دارند.
وی گفت: اعتبار مصوب امسال نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس هرمزگان 92 میلیارد تومان از محل اعتبارات ملی و استانی است که خیران نیز 31 میلیارد تومان تعهد کمک دارند.
مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس هرمزگان گفت: هرمزگان جزء پنج استان برتر در جلب مشارکت خیران است.
احمدی افزود: اداره کل نوسازی و تجهیز مدارس هرمزگان امسال 201 طرح نیمه تمام با 850 کلاس در دست ساخت و مقاوم سازی دارد که این طرح ها تا مهرماه سال 97 به بهره برداری می رسد و 21 هزار دانش اموز از آن بهره مند می شوند.
وی گفت: تا پایان سال 52 مدرسه با 121 کلاس درس و اعتبار 11میلیارد تومان به بهره برداری می رسد و سه هزار دانش اموز ازآن بهره مند می شوند.
انتهای پیام/ر

بهره برداری از 52 مدرسه درهرمزگان تا پایان سال

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.