رئیس صندوق رفاه دانشجویان از اهدای وام شرافتی به دانشجویان کم بضاعت خبر داد.

وام شرافتی به دانشجویان کم بضاعت اهدا می شودذوالفقار یزدان‌ مهر رئیس صندوق رفاه دانشجویان وزارت علوم در گفت‌ و گو با خبرنگار   حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛   گفت: 114 صندوق قرض الحسنه و خیریه در دانشگاه های مناطق کم تر توسعه یافته ایجاد کرده ایم که در واقع هدفمان این است که هیچ دانشجویی به دلیل فقر مالی دچار مشکل تحصیلی نشود.

وی ادامه داد: در این راستا با هماهنگی دانشگاه ها یک صندوق هیئت امنایی که اعضای آن متشکل از رئیس دانشگاه، معاون دانشجویی، نماینده ولی فقیه در دانشگاه ها و نماینده صندوق رفاه است ایجاد کرده ایم تا از این طریق دانشجویان بی بضاعت که دارای مشکل مالی هستند  را شناسایی و به آنها وام شرافتی پرداخت کنیم.

 امضای تفاهم نامه میان وزارت علوم و کمیته امداد امام خمینی (ره) برای بهبود شرایط دانشجویان

رئیس صندوق رفاه دانشجویان وزارت علوم تصریح کرد: طی جلسه ای که در صندوق رفاه  برگزار شد، دانشجویان روشن دلی که دارای مشکل مالی حاد هستند، ژتون غذا و خوابگاهشان را رایگان در اختیار این دانشجویان قرار دهیم.

یزدان مهر اظهارکرد: به هرحال باید برای تحقق کامل این امر  یکپارچه سازی روش‌ها و توزیع عادلانه تسهیلات موثر میان دانشجویان نیازمند را تدوین و در اختیار دانشگاه‌ها قرار دهیم.

وی عنوان کرد: به هرحال دانشجویانی هستند که به دلیل مشکلات مالی حاضر نیستند خود را معرفی کنند که به همین منظور با کمک دانشگاه یک ساماندهی منظم و یکپارچه صورت گرفته تا بتوانیم این دانشجویان را بهتر شناسایی و در بانک اطلاعاتی حمایت جامعی از آنها  ارائه دهیم.

رئیس صندوق رفاه دانشجویان وزارت علوم گفت: در بودجه امسال هم خوشبختانه مصوبه ای با کمک دولت برای اینکه دانشجویان تحت نظر کمیته امام خمینی (ره) و بهزیستی را بتوانیم در اولویت کارهایمان قرار داده به مرحله اجرا درآمده که امیدواریم مجلس شورای اسلامی هم بتواند منابعی را برای انجام این کار تعیین کند.

یزدان مهر یادآورشد: در این زمینه هم تفاهم نامه ای میان وزارت علوم و کمیته امداد امام خمینی (ره) امضاکرده ایم که بتوانیم یک هم افزایی و نقش سازنده و موثری در بهبود شرایط دانشجویان بی بضاعت داشته باشیم.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۱۷ ۲۱ دی ۱۳۹۶
وام دانشجویی چقدر است ؟