رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان زنجان گفت: بیش از ۹۸۰ هزار فرصت شغلی در لایحه بودجه ۹۷، پیش‌بینی شده است.

به گزارش خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از زنجان؛ طهماسبی رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان زنجان با اشاره به  پیش بینی ایجاد بیش از ۹۸۰ هزار فرصت شغلی در لایحه بودجه ۹۷، گفت : مدیران و مسئولان هرچه دقیق‌تر و عمیق‌تر از لایحه بودجه ۹۷ خبر داشته باشند، بیشتر می‌توانند پاسخ‌گوی افکار عمومی باشد.

 این مسئول ادامه داد: اهداف لایحه بودجه ۹۷ در عرصه اقتصاد مقاومتی و تحقق شعار سال است، به طوری که بیش از ۹۸۰ هزار فرصت شغلی در بودجه سال آینده به وجود خواهد آمد که دولت در این بخش برای تامین بخشی از منابع افزایش قیمت حامل‌های انرژی را پیشنهاد کرده که در صورت تحقق افزایش قیمت حامل‌های انرژی، ۱۷.۴ هزار میلیارد تومان از این راه برای ایجاد اشتغال صرف خواهد شد.

وی، هدف دوم لایحه ۹۷ را ایجاد عدالت اجتماعی و کاهش فقر دانست و افزود: در سال‌های گذشته پرداخت یارانه‌ها بدون احصای نیاز‌ها و تفکیک بخش‌ها و اقشار مختلف انجام شده، به طوری که در حال حاضر ۷۶ میلیون نفر در کشور یارانه‌بگیر هستند و دولت برنامه‌ریزی کرده تا در سال آینده بخش عمده‌ای از این یارانه‌بگیران را آزاد و صرفه‌جویی حاصل در این بخش را برای افزایش یارانه اقشار کم درآمد جامعه هزینه کند.

طهماسبی با بیان اینکه شفافیت یکی از ویژگی‌های بودجه سال آینده است، خاطرنشان کرد: در لایحه بودجه سال آینده افزایش بودجه حوزه سلامت نیز در دستور کار قرار گرفته است و ۶۸ هزار میلیارد تومان برای واگذاری پروژه‌های عمرانی دولتی به بخش خصوصی در لایحه بودجه سال آینده در نظر گرفته شده و توجه و تمرکز در لایحه سال آینده به برنامه‌ریزی معطوف شده است.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان زنجان، یادآور شد: میزان تسهیلات مالی خارجی پیش‌بینی شده در لایحه بودجه ۹۷ افزایش داشته است. همچنین از بودجه‌ریزی به شیوه سنتی و جایگزینی نظام بودجه عملیاتی و نیز افزایش درآمد‌های مالیاتی و انتقال فشار مالیاتی از قشر اصناف و حقوق‌بگیران به اشخاصی که تاکنون مالیات پرداخت نکرده‌اند نیز از دیگر بخش‌های در نظر گرفته شده برای لایحه بودجه ۹۷ است.
انتهای پیام/ر

افزایش میزان تسهیلات مالی خارجی در لایحه بودجه 97

 

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.