تیم های آرسنال و چلسی در مرحله رفت نیمه نهایی جام اتحادیه به مصاف هم می روند.

به گزارش  خبرنگار دنیای ورزش گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان تیم های لندنی چلسی و آرسنال از ساعت 23:30 امشب در چارچوب دور رفت مرحله نیمه نهایی جام اتحادیه انگلستان(کارابائوکاپ) در ورزشگاه "استمفوردبریج" به مصاف هم می روند.

دربی شهر لندن، شاید پرتکرار ترین دربی جزیره در این 2 فصل اخیر بوده است، ونگر و کونته تا به حال از زمان آمدن مرد خوشچهره ایتالیایی به بریتانیا 7 بار مقابل یکدیگر قرار گرفتند که حاصل آن 2 پیروزی برای مرد فرانسوی و یک برد هم برای مرد فوتبال ایتالیا و 3 دیدار هم با نتیجه تساوی پایان یافته است.

این در حالی است که این 2 تیم در فصل جاری لیگ جزیره 2 بار برابر هم قرار گرفته اند که با نتیجه تساوی پایان یافته و یک دیدار هم پیش از شروع فصل جاری در جام خیریه در ومبلی لندن برگزار کردند که مرد فرانسوی توانست با کیش و مات کردن کونته تیمش را به قهرمانی در این رقابت ها برساند.

پیش بازی چلسی-آرسنال/ آتش بازی توپچی ها یا غرش شیرها؟/ضیافتی با شکوه در استمفوردبریج

از سوی دیگر آن چنان که باید اوضاع بر وفق مراد توپچی ها پیش نمی رود چرا که همین یکشنبه (17 دی ماه) با تلفیقی از بازیکنان جوان و با تجربه به مصاف ناتینگهام فارست رفتند و در یک دیدار پر گل و دیدنی در حالی که انظار می رفت با پیروزی زمین را ترک کنند اما در یک اتفاق عجیب و شگفت انگیز با نتیجه پرُگل چهار بر 2مغلوب حریف خود شدند تا نه تنها وداعی تلخ با این رقابت ها داشته باشند بلکه از فکر تکرار عنوان قهرمانی هم بیرون بیایند تا به همین راحتی یک جام را از دست بدهند. با این رویه متزلزلی که شاگردان ونگر در این چند وقت اخیر در پیش گرفته اند چندان نباید به کسب پیروزی در این بازی سخت امیدوار بود. توپچی ها در لیگ جزیره با 39 امتیاز در رده ششم جدول جا خوش کرده اند و برای کسب سهمیه اروپا کار سختی را پیش رو دارند.سانتی کازورلا، ناچو مونریال، آرون رمزی، اولیویه ژیرو، سئاد کولاشیناچ و لورن کوسیلنی، لیست بلندبالای مصدومان آرسنال در این بازی هستند.الکسیس سانچس و مسوت اوزیل هم با وجود تردیدها درباره آینده‌شان و خبرهایی که این روزها درمورد انتقال شان به دیگر باشگاه ها شنیده می شود به طور قطع به یقین در این بازی حساس از ابتدا برای توپچی ها به میدان می روند.

پیش بازی چلسی-آرسنال/ آتش بازی توپچی ها یا غرش شیرها؟

از آن طرف شاگردان مرد ایتالیایی هم در دیدار مقابل نوریچ در مرحله یک سی دوم جام حذفی بریتانیا در کمال شگفتی و تعجب همگان به نتیجه ای بهتر از تساوی بدون گل دست نیافتند و در بازی برگشت تکلیف تیم صعود کننده به مرحله بعد را مشخص می شود.با این وجود بازنشسته ها در تلاشند تا با حذف کردن رقیب دیرینه شان یعنی آرسنال در 2بازی رفت و برگشت گام محکمی را برای صعود به فینال و بالابردن جام بردارند.همچنین این تیم که برای دوم شدن رقابت تنگانگی را با منچستریونایتد دارد، این روزها از شرایط نسبتا مناسبی برخوردار است و با شناخت کامل از آرسنال به میدان می‌آید چون این 2تیم حدود یک هفته قبل در لیگ جزیره به مصاف یکدیگر رفتند که در پایان با تساوی پر گل 2بر 2 خاتمه یافت. اما این نبرد همسایه‌های شمال لندن هر چقدر هم تکرار شود، باز هم هردو تیم دوست دارند در آن شب هم قدرت خود را به تیم حریف دیکته کنند و هم با پیروزی خود را پادشاه شمال لندن لقب دهند .با توجه به بهبود نیافتن "ادن اِزار" از بند مصدومیت حضور این بازیکن در بازی امشب در هاله ای از ابهام قراردارد.

////////////////////

5 تقابل اخير 2 تيم، آرسنال وضعیت بهتری دارد چون تنها یک بار شکست خورده و فینال فصل گذشته جام حذفی و سوپرجام انگلیس را هم از رقیب دیرینه برده است.یک پیروزی هم نصیب شاگردان مرد چشم تیله ای ایتالیایی شده و 3بازی هم با تساوی خاتمه یافته است.همچنین در 193 رویارویی قبلی، 75 پیروزی از آن آرسنال، 62 بار چلسی برده و 56 تساوی نیز شکل گرفته است.

ترکیب احتمالی :

 ////////////////////

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار