سوادکوهی خبر داد:

متخصصان ایرانی جایگاه نوزدهم علم مراقبت های ویژه را کسب کردند

رئیس انجمن مراقبت های ویژه ایران گفت: در علم مراقبت های ویژه در دنیا رتبه ۱۹ و منطقه رتبه دوم را از آن خود کرده ایم.

به گزارش خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ سوادکوهی رئیس پنجمین کنگره مراقبت های ویژه و رئیس انجمن مراقبت های ویژه ایران عصر امروز در مراسم افتتاحیه پنجمین کنگره مراقبت های ویژه که در سالن کوه نور هتل اوین برگزار شد، گفت: ما امیدواریم تا آخر این کنگره موفقیت های خوبی را کسب کنیم و به نظرم این کنگره از نظر علمی بسیار قوی برگزار شده است.

وی ادامه داد: بزرگان این رشته از سراسر دنیا در این کنگره حضور دارند، این درحالی است که بسیاری کشورها علیه ایران تبلیغ می کنند که به این کشور سفر نکنید اما خوشبختانه بزرگان این حوزه در این کنگره شرکت کرده اند و حضور آنها در این کنگره نشان دهنده رتبه علمی بالای کشورمان است.

سوادکوهی با بیان اینکه این کنگره، قوی ترین کنگره مراقبت های ویژه پس از انقلاب است ، اظهار کرد: مراقبت ویژه دپارتمانی مستقل از بیهوشی طب داخلی است و خوشبختانه ما در  علم مراقبت های ویژه حرفی برای گفتن در جهان داریم به طوری که در دنیا رتبه ۱۹ و در منطقه دوم هستیم که این مسئله نشان دهنده بار علمی پزشکان است .

وی افزود: ما در  ایران در دانشگاه ها وابسته به دپارتمان های مختلف هستیم در حالی که در دنیا اینطور نیست و این حوزه باید مستقل باشد.

سواد کوهی افزود: ما کمبود تخت آی سی یو داریم و باید از نظر علمی سطح خود را بالا ببریم و اگر بحث ما این است در منطقه باید اول باشیم باید در عمل نیز همین طور باشیم و برای رسیدن به این جایگاه، نیازمند ۲۰ هزار تخت مراقبت های ویژه در کشور هستیم.

توجه ویژه به تغذیه و روش های حین مراقبت در کنگره مراقبت های ویژه

در ادامه مراسم اردهالی دبیر اجرائی پنجمین کنگره مراقبت های ویژه گفت: این کنگره از سطح علمی بالایی برخوردار است به طوری که بیش از ۲۰ سخنران مطرح خارجی در آن شرکت دارند .

وی بیان کرد: بیماری های حاد عفونی که می تواند کشنده باشد و سندروم سپسیس به همراه روش های تشخیصی مراقبت های درمانی از جمله مباحث اصلی این کنگره محسوب می شود.

اردهالی ادامه داد: در این کنگره روش های جدید و تکنیک های نو در جهت بهبود بیماران و پیشگیری از کنترل زخم در بخش مراقبت های ویژه بررسی می شود همچنین در این کنگره توجه ویژه ای به تغذیه و بازتوانی سریع و بهبود زودرس بیماران شده است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.