شهردار پلدختر گفت: توسعه فضای سبز و ایجاد نشاط در این شهر رویکرد و یکی از اولویت‌های شهرداری پلدختر است.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از لرستان؛ صمد چراغی پور شهردار پلدختربه اهمیت توسعه فضای سبز اشاره و تاکید کرد: توسعه و گسترش فضای سبز نقش و تاثیر بسزایی در افزایش شادابی و نشاط در جامعه داشته و می‌تواند موجب آرامش خاطر شهروندان باشد.

وی افزود: شهرداری پلدختر به همین منظور در تلاش برای توسعه فضای سبز در شهر بوده تا بتواند محیطی سالم و شاداب برای شهروندان فراهم آورد.

شهردار پلدختر گفت: امروزه با رواج توسعه فرهنگ شهرنشینی مدیریت شهری وابسته به پارامتر‌های مختلف و متنوع و امری پیچیده است که مدیریت شهری و شورای شهر باید با کمک دستگاه‌های اجرایی، مردم و همه نهاد‌ها به آن بپردازند.

وی افزود: باید در این راستا همه با همکاری هم جهت توسعه شهر در ایجاد بستری متوازن و رفع مشکلاتی مانند سد معبر، ترافیک، آلودگی و ساخت و ساز غیر مجاز همزمان با تنظیف عمومی، زیباسازی چهره شهر و ارائه خدمات مطلوب و متناسب با خواست عموم شهروندان و درآمد پایدار تلاش کنیم.

چراغی پور خاطرنشان کرد: شهرداری پلدختر در نظر دارد با بسیج امکانات و منابع موجود و استفاده از ظرفیت‌های نرم افزاری و سخت افزاری تلاش خود را در راستای ایجاد محیطی شاداب، زیبا و پاکیزه به کار گیرد.

وی افزود: مدیریت شهری پل‌دختر در این راستا همکاری همه مدیران، نخبگان، کارشناسان، رسانه‌ها و آحاد شهروندان را در این مسیر سخت، اما دست‌یافتنی می‌طلبد.

شهردار پلدختر با بیان اینکه شهرداری به دنبال منابع پایدار درآمدی است، گفت: شهرداری به دنبال ایجاد درآمد‌های پایدار است، زیرا اعتبارات، درآمد‌ها و محدود کمک‌هایی که از محل‌های مختلف به آن می‌رسد تنها صرف هزینه‌های پرداخت حقوق و مزایا کارکنان می‌شود.

وی کارخانه شن و ماسه را از منابع درآمد شهرداری پلدختر دانست و افزود: برای استفاده از این منبع درآمد و بازگرداندن به چرخه فعالیت لازم است ماشین آلات آن بهسازی شود تا بتوان با فروش شن، ماسه و آسفالت شهرداری را از خرید این مواد بی نیاز و درآمدزایی پایدار ایجاد شود.

چراغی پور خاطرنشان کرد: برخی از امکانات بجای درآمدزا بودن برای شهرداری هزینه بر است و شهرداری را بدهکار ساخته که در این زمینه باید با برنامه‌ریزی و ساماندهی از هزینه زا بودن این منابع جلوگیری کرد.

وی افزود: یکی از برنامه‌های شهرداری در کوتاه مدت نهضت پاکیزگی بوده که بنا است ضمن رونمایی از امکانات و ماشین آلات جدید و تازه خریداری شده تنظیف شهر با حضور اعضای شورای شهر، دوست‌داران محیط زیست و اصحاب رسانه و استفاده از نکته نظرات آنان ظرف سه روزکوچه‌ها، خیابان‌ها و جدول‌های شهر از هرگونه زباله و نخاله پاک شود.

شهردار پل‌دختر گفت: توسعه فضای سبز یکی از برنامه‌های در دستور کار این شهرداری است که اکنون در این حوزه احداث پارک صخره‌ای و بهسازی میدان رهبری پلدختر در حال انجام است.

چراغی پور افزود: تغییر وضعیت پارک بانوان پلدختر با توجه به نظر سنجی بانوان شهر در دستور کار است که چنانچه راضی به تغییر وضعیت فعلی و یا حفظ وضع موجود باشند شهرداری بر حسب نظر آن‌ها عمل خواهد کرد.

انتهای پیام/م

رویکرد اصلی شهرداری پلدخترتوسعه فضای سبز 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.