حمایت دولت از پیام‌رسان‌های داخلی فضای مجازی که می‌تواند رقیب پیام‌رسان‌های خارجی باشد و به امنیت فضای مجازی کشور کمک کند، ناکافی است.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،نماینده مردم شاهین‌شهر، میمه و برخوار در مجلس شورای اسلامی عصر امروز در نشست خبری ، با بیان این مطلب افزود: شبکه‌های داخلی فضای مجازی با مشکلات عمده‌ای همچون اراده ناکافی مسؤولان در حمایت  از این شبکه‌ها، جذابیت برای کاربران، امکان نصب آسان ‌بر روی همه گوشی‌های تلفن همراه هوشمند و ارتقاء فنی آن‌ها به‌گونه‌ای که هر یک از شبکه‌های داخلی حداقل 30 میلیون عضو داشته باشند، روبرو هستند.

حسینعلی حاجی دلیگانی خاطرنشان کرد: درحالی‌که وزیر ارتباطات و فن‌آوری اطلاعات خواهان حمایت از شبکه‌های پیام‌رسان داخلی به‌منظور رقابت با شبکه‌های پیام‌رسان خارجی ازجمله تلگرام است اما رئیس‌جمهور با این کار مخالف است.

وی با بیان این‌که پیام‌رسان تلگرام ممکن است به‌گونه‌ای خود را تجهیز کند که به‌سختی فیلتر شود، خاطر نشان کرد: شرط راه‌اندازی دوباره تلگرام در داخل آن است که سرورهای این شبکه در داخل کشور باشد تا بار دیگر شاهد ترویج خشونت و ناامنی این شبکه خارجی در داخل نباشیم و از آن جلوگیری شود.

 

انتهای پیام/م 

 

نشست خبری نماینده مردم شاهین شهر درخصوص پیام رسان های داخلی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.