آمار بالای بیکاری در خوزستان با وجود ظرفیت های متنوع

معاون سیاسی اجتماعی استاندار خوزستان گفت: نرخ بیکاری در استان با وجود ظرفیت های متنوع و بی نظیر همچنان از متوسط بیکاری کشور بیشتراست.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز،  علی حسین حسین زاده، معاون سیاسی اجتماعی استاندار خوزستان بیان داشت: با وجود ظرفیت های متنوع و بی نظیر خوزستان ، نرخ بیکاری در استان همچنان از متوسط بیکاری کشور بیشتر است.

وی افزود: تنوع ظرفیت ها در خوزستان در مقایسه با سایر استان های کشور قابل مقایسه نیست ولی به دلیل برخی نارسایی ها و کم توجهی ها از جمله فقدان مهارت های شغلی و فنی هنوز نرخ بیکاری در استان بالا و غیرقابل قبول است.

  معاون سیاسی اجتماعی استاندار خوزستان اظهار کرد: نرخ بیکاری در برخی شهرهای محروم و مرزی استان 2برابر متوسط نرخ بیکاری در کشور است.

حسین زاده رونق تولید و اشتغال را در سایه همدلی مردم و مسئولان و بهره گیری از همه ظرفیت ها امکان پذیر دانست و افزود: توسعه مهارت های شغلی و کارآفرینی می تواند بسترساز غلبه بر چالش بیکاری باشد که بیش از یک دهه است کشور با آن مواجه است.

معاون سیاسی و اجتماعی استاندار خوزستان در ادامه با بیان اینکه دولت ها به تنهایی نمی توانند بر چالش بیکاری فائق آیند افزود: همگانی کردن آموزش های مهارتی و شغلی برای جوانان جویای کار و سرمایه گذاری بخش خصوصی و غیردولتی در صنایع پائین دستی استان در کاهش سطح بیکاری موثر است.

حسین زاده اشتغال ، مهارت آموزی و کارآفرینی 3 مولفه مورد تاکید در برنامه ششم توسعه اقتصادی و اجتماعی عنوان کرد و افزود:در این راستا مسئولیت سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور در آموزش و تربیت نیروی انسانی به عنوان موتور محرکه اشتغال سنگین است.

وی گفت: نسل سوم دانشگاههای کشور روی مهارت های مورد نیاز و کارآفرینی متمرکز است از این رو حرکت دانشگاه های استان در این مسیر باید شتاب گیرد و روی مهارت آموزی به جای مدرک گرایی تمرکز کنند.

معاون سیاسی اجتماعی استاندار خوزستان توسعه مهارت های شغلی و فنی در شهرهای جنوبی خوزستان به خصوص خرمشهر و آبادان با توجه به ورود گردشگران خارجی بدون ویزا به این منطقه مورد تاکید قرار داد و بیان داشت: با توجه به بازار عراق می توان نیروی ماهر آموزش دیده به این کشور اعزام و حتی نیروی جویای کار عراق را در کلاس های مهارتی و فنی آموزش داد.

وی توسعه صادرات خدمات فنی به عراق رادر گرو تربیت نیروی مهارتی و فنی دانست و گفت:چرخ رونق اقتصادی خوزستان با همگانی کردن آموزش های فنی و مهارتی امکان پذیر است ولی جوانان جویای کار باید به حضور در دوره های مهارتی و کار آفرینی ترغیب شوند.

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.