رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی قم گفت:برجام درهای بسته را به روی صنعت و تولید باز کرد و سبب شد چرخ صنعت دوباره به حرکت در بیاید.

گشایش در حوزه صادرات بعد از برجامبه گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوانازقم؛خاکی،رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان قم به گشایش‌های حوزه صادرات پس از برجام اشاره کرد و گفت: تا پیش از تصویب برجام به جایی رسیده بودیم که همه فعالیت‌های اقتصادی و تولیدی در کشور متوقف شده بود و تورم 40 درصدی را متحمل می‌شدیم. برجام همه درهای بسته به روی صنعت و تولید کشور را گشود و سبب شد چرخ صنعت دوباره به حرکت در بیاید.


وی با بیان این که اتاق بازرگانی به عنوان بزرگ‌ترین تشکل بخش خصوصی مسائل کلان استان و کشور را پیگیری می‌کند و منعکس‌کننده نظرها و مشکلات فعالان اقتصادی با قوای سه‌گانه است، افزود: اتاق بازرگانی در سال 95 با همکاری کمیته‌های تخصصی 40 جلسه برای حل مشکلات تولید و صنعت برگزار کرده است.


رئیس اتاق بازرگانی استان اظهار کرد: پیگیری مستمر جلسه‌های شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی، راه‌اندازی مرکز داوری اتاق بازرگانی و تشکیل انجمن خیریه اشتغال زندانیان از مهم‌ترین اقدام‌های اتاق بازرگانی استان در سال 95 بوده است.


افتتاح دبیرخانه مشترک اتاق‌های سه‌گانه بازرگانی، تعاون اصناف، راه‌اندازی مرکز مشاوره اشتغال، پایلوت بودن قم در حوزه کشاورزی و تشکیل کمیته‌های حل اختلاف مالیاتی از دیگر اقدام‌های اتاق بازرگانی در سال گذشته بوده است.


به گفته وی اتاق بازرگانی سال گذشته در حوزه بین‌الملل 12 نشست با هیأت‌های تجاری روسیه، ترکیه و چین و همچنین سفرای ایران در تانزانیا، بلغارستان، گرجستان و اتیوپی داشته و 3 هیأت تجاری به چین اعزام کرده است.


خاکی با تأکید بر این که مهم‌ترین دستاورد علاوه بر توسعه روابط با کشورهای هدف، رویکرد جدید در حوزه سلامت و طب سنتی بوده است، ادامه داد: اعزام و پذیرش 2 هیأت علمی تخصصی در حوزه طب به کشور چین منجر به قرارداد و تفاهم‌نامه مشترک بین طب سنتی استان گنسوی چین و سلامتکده بوعلی سینا قم شد.


وی با اشاره به نام‌گذاری امسال تأکید کرد: اتاق بازرگانی در 7 ماه اول امسال رفع مشکلات از بدنه تولید و کارآفرینی را مورد توجه قرار داد. برگزاری جلسه‌های شورای گفت‌و‌گو برای رفع مشکلات حوزه بازرگانی استان، افتتاح مرکز مشاوره بازاریابی صادراتی اتاق بازرگانی، پایلوت قرارگرفتن استان قم برای طرح تغییر الگوی کاشت ایران از مهم‌ترین اقدام‌های اجرایی استان قم تا پایان مهر امسال بوده است.


رئیس اتاق بازرگانی استان از برگزاری نخستین نمایشگاه واردات در چین خبر داد و اظهار کرد: این نمایشگاه 5 نوامبر برگزار می‌شود. پیشنهاد می‌شود تولیدکنندگان و صادرکنندگان استان قم برای حضور در این نمایشگاه آماده باشند. نمایشگاه واردات چین منحصر به این کشور نیست و یک نمایشگاه جهانی است.

انتهای پیام/ش

 برجام و نقش آن در صادرات

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.