رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان اصفهان مهم‌ترین نکته در لایحه بودجه 97 را تفویض اختیار 30 درصد از بودجه به استان‌ها دانست.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،نعمت‌الله اکبری امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به کلیات بودجه استان اظهار داشت: بودجه‌ای که برای سال آینده تنظیم و به مجلس تقدیم شده از چند منظر متفاوت از سال‌های قبل است.

وی با اشاره به تفاوت بودجه‌ریزی نسبت به سال‌های گذشته افزود: دولت سعی کرده امسال بودجه را مبتنی بر عملکرد بنویسد چرا که بودجه مبتنی بر عملکرد، تفاوت‌ها و قابلیت‌های خود را در بودجه نشان می‌دهد.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان اصفهان خاطر نشان کرد: در سال 96 متوسط بودجه جاری یا تملک دارایی تنها 5 درصد در اختیار استان‌ها و سازمان مدیریت و برنامه ریزی بود اما اکنون با تفویض اختیار به استان‌ها مدیریت استان برای 30 درصد از بودجه استان تصمیم‌گیری می‌کند.

اکبری با بیان اینکه هنوز اختلافاتی در زمینه تفویض اختیار به استان‌ها وجود دارد، گفت: هم زیرساخت‌ها آمادگی ندارند و هم اینکه فرآیندها برای تفویض اختیار آماده نیست از این رو مخالفت‌هایی برای این کار وجود دارد.

وی با بیان اینکه سازمان برنامه و بودجه کشور ماه‌ها قبل جلساتی را برگزار و فعالیت‌هایی را در دستگاه‌های مختلف تعیین کرد، گفت: درسطح ملی موفق شدیم تنها 35 درصد از بودجه را مبتنی بر عملکرد بنویسیم ولی در سطح دستگاه‌ها قریب به 100 درصد این موضوع امکان‌پذیر شد.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان اصفهان بیان کرد: طبیعتاً برای سال‌های آینده باید مبانی حسابداری و ثبت عملیات را اصلاح کنیم تا به یک بودجه ریزی مبتنی بر عملکرد به معنای واقعی برسیم.

اکبری با بیان اینکه در کشور 60 هزار طرح نیمه تمام داریم که نزدیک به 90 درصد این طرح ها استانی است که هرچه سریع‌تر باید تکمیل شود، افزود: استان اصفهان بیش از 1300 طرح ناتمام دارد که برخی از این طرح‌ها جزو مطالبات اصلی مردم است ولی تعداد زیادی از طرح‌ها مورد نیاز و مطالبه مردم نیست.

وی گفت: دولت سعی کرد در بند الف ماده 27 برنامه پنجم توسعه، واگذاری طرح های نیمه تمام را به مردم تسهیل کند، اما فرمانداران باید بپذیرند که بخش خصوصی راه حل نجات بخش عمرانی کشور است.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان اصفهان خاطر نشان کرد: اگر بخواهیم با منابع دولتی طرح‌ها را به اتمام برسانیم تا سالیان سال باید هزینه کنیم و بعد ممکن است به بهره‌برداری نرسد ولی بخش خصوصی این طرح ها را با منابع خود و حمایت‌های ما سریع‌تر به اتمام می‌رساند.

 

انتهای پیام/م

 

استان اصفهان بیش از ۱۳۰۰ طرح ناتمام دارد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.