26 هزار تولیدکننده صنایع دستی در اردبیل فعالیت دارند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، کریم حاجی زاده مدیر‌کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اردبیل افزود:  52 عنوان رشته صنایع دستی در این استان دایر بوده و 26 هزار تولیدکننده در اردبیل فعالیت دارند.

وی گفت: بخشی از اقتصاد استان با فعالیت هنرمندان صنایع دستی تامین می شود و اردبیل تولیدات شاخصی در رشته‌های ورنی، قلم زنی، بافته های داری و سنگ‌های قیمتی و نیمه قیمتی دارد.

مدیر‌کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اردبیل همچنین افزود: اردبیل به لحاظ قابلیت‌های تاریخی و طبیعی از توانمندی‌های گردشگری متعددی برخوردار است.

وی گفت: این استان دارای آثار باستانی از هزاره دوم میلاد و پیش از میلاد مسیح بوده و در ادامه آثار متنوعی از سلسله‌های تاریخی در گستره خود دارد.

حاجی زاده تاکید کرد: بازآفرینان استقلال و هویت ملی ایران و به عبارتی سلسله صفوی از این شهر برخاسته و آثار متعدد تاریخی را به یادگار گزارده است.

وی نمونه ای از آثار شاخص تاریخی را بازار تاریخی اردبیل برشمرد و تصریح کرد: این بازار به عنوان پایانه تجاری در زمان صفویه شناخته می شد.

مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان ادامه داد: علاوه بر این قلعه‌های تاریخی، حمام‌های تاریخی، خانه های تاریخی و سایت باستان شناسی پیرازمیان از دیگر ظرفیت‌های گردشگری تاریخی این استان است.

حاجی زاده بخشی دیگر از قابلیت‌های استان را قابلیت طبیعی دانست و افزود: از برف زمستانی در ارتفاعات سبلان تا سواحل دریای خزر قابلیت‌های در دسترس استان اردبیل است.

وی گفت: جنگل‌ها و کوهستان‌های واقع در این استان زیبایی‌های چشم نواز داشته و همواره قابلیت‌های مطرح گردشگری این استان محسوب می‌شود.

 

انتهای پیام/ع

بازار تاریخی اردبیل نمونه ای از آثار شاخص تاریخی اردبیل است

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار