مازندران با برداشت هفت میلیون شاخه گل نرگس رتبه سوم را در کشور دارد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ، حسین مولائی معاون امور باغبانی جهاد کشاورزی مازندران گفت: پرورش دهندگان گل در مازندران با درآمد ۶ میلیارد تومان گل نرگس بعد از خوزستان و شیراز مقام سوم کشور را به خود اختصاص داد.

وی افزود: امسال ۵۰ هزار هکتار زمین در استان زیر کشت گل نرگس رفت و میانگین برداشت در هر هکتار نسبت به مدت مشابه پارسال در بعضی مناطق تا ۵۰ درصد افزایش داشته است.

وی با اشاره به اینکه سالانه بیش از ۲۰۰ تن پیاز گل نرگس هم در مازندران  تولید و روانه بازار می‌شود گفت: پیش بینی می‌شود بیش از هفت میلیون شاخه گل نرگس امسال از زمین‌های استان برداشت شود.

مولائی با بیان اینکه نرگس کاران مازندرانی در حال حاضر هر شاخه گل نرگس را به طور میانگین ۲۰۰ تومان در سر مزرعه به فروش می‌رسانند گفت:در حالی که قیمت هر شاخه گل نرگس برای انتقال به  بازار  مصرف تهران را ۳۵۰ تا ۴۰۰ تومان است

وی افزود: استان‌های تهران، گیلان، گلستان و خراسان به عنوان بازار‌های گل نرگس مازندران که بخشی از گل نرگس تولیدی هم در داخل استان عرضه می‌شود.

مولائی با اشاره به اینکه برداشت گل از نرگسزار‌های مازندران امسال با توجه به مساعدت شرایط آب و هوائی از اوایل آذر شروع شد و انتظار می‌رود به توجه به افزایش تولید در سطح تا اواخر اسفند ادامه یابد گفت: شهرستان‌های جویبار، قائمشهر و ساری در مرکز مازندران کانون کشت گل نرگس در مازندران هستند.

وی گفت: هم اکنون بیش از ۴۰۰ بهره بردار در مازندران به کشت گل نرگس اشتغال دارند سالانه ۲۵ هزارنفر هم در مراحل مختلف تولید این محصول از کاشت تا برداشت فعال هستند.

گیاه شناسان تاکنون ۶۰ گونه گونه گل نرگس را در ۶ رنگ مختلف در جهان شناسائی کرده اند که چهار گونه آن در مازندران، خوزستان و فارس در ایران کشت می‌شوند.

انتهای پیام /ر

درآمد ۶ میلیاردی فروش گل نرگس در مازندران

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار