هیئت امنا و هیئت مدیره موسسه خیریه محکم با معاون سیاسی استاندار کهگیلویه و بویراحمد دیدار کردند و اهداف و اقدامات این موسسه را توضیح دادند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یاسوج؛  فاضل عباسی گفت: از اسفند ماهه سال 95 این موسسه که هدفش حمایت از کودکان دارایی ناهنجاری مادزادی است در استان تشکیل شد و فعالیتش را می توان گفت از سال 96 آغاز کرده است که تا کنون 280 نفر که دارای بیماری ناهنجاری مادزادی بودند ثبت نام کردند و پرونده انها به تهران ارسال شد و برخی نیز توسط بیمارستان های استان درمان شدند.

وی بیان کرد: از این تعداد 38 نفر از دهدشت، 27 نفر گچساران، 5 نفر بهمئی، 10 نفر دنا و 189 نفر از شهرستان بویراحمد بودند که از این تعداد پرونده که به تهران ارسال شده بودکه 96 نفر تحت پوشش درمان و جراحی قرار گرفتند.

عباسی تصریح کرد: هزینه درمان و جراحی این تعداد بیمارمبلغی افزون بر 320 میلیون تومان بوده است که هیچ مبلغی از بیمار دریافت نشده است و همه آن توسط موسسه خیریه محکم انجام شد و کودکان دارای ناهنجاری مادزادی قبل و بعد از تولد می توانند از خدمات این موسسه خیریه استفاده کنند همچنین فرد مودر نظر نباید بیشتر از 15 سال سن داشته باشد.

مدیراجرایی موسسه خیریه محکم افزود: انتظار می رود که با همکاری مسئولان بتوانیم کودکان دارای این ناهنجاری ها را در سراسر استان و به ویژه مناطق دور افتاده شناسایی کنیم و برای درمان به تهران اعزام کنیم چرا که برخی در این رابطه آگاهی کامل ندارند و ممکن است هیچگاه برای درمان فرزند خود اقدام نکنند.

عباسی به سفر تیم فوق تخصص جراحی پلاستیک در استان اشاره کرد و گفت: با توجه به سفر این تیم متخصص به استان 30 نفر واجدین شرایط را معرفی و در سامانه مرهم ثبت نام کردیم که بعد از معاینه مورد جراحی قرر بگیرند.

دو شعبه از این موسسه در شهرستان کهگیلویه و گچساران برای حمایت از کودکان دارای ناهنجاری مادرزادی در اردیبهشت باحضور مدیرعامل موسسه خیریه محکم افتتاح می شود و برای جراحی و درمان این بیماران به صورت رایگان اقدام می شود.

بابویی معاون اجتماعی دانشگاه علوم پزشکی یاسوج نیز در این جلسه عنوان کرد: حضور تیم فوق تخصص جراحی پلاستیک برای درمان بیماران یک فرصت است و باید از آن استفاده کنیم.

وی بیان کرد: این تیم جراحی پلاستیک در بهمن ماه به استان سفر می کنند و 40 بیمار را در بیمارستان رجایی گچساران درمان و جراحی می کنند و قرار است که در فصل گرم نیز یک بار دیگر به استان سفر کنند.

معاون اجتماعی دانشگاه علوم پزشکی استان افزود: با توجه به اینکه آنها گفتند که می خواهند در یک منطقه گرمسیر باشند ما نیز گچساران را پیشنهاد دادیم چرا که دهدشت امکانات لازم را ندارد بنابراین در گچساران انجام می شود.

انتهای پیام/غ

کمک 320 میلیون تومانی موسسه خیریه محکم به 96 بیمار

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.