سرپرست معاونت هماهنگی امور عمرانی استانداری اردبیل گفت: چالش ها و مشکلات موجود در مسیر واگذاری اراضی پایاب بررسی می شود.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، بهروز ندایی، سرپرست معاونت هماهنگی امور عمرانی استانداری اردبیل در دیدار با تعدادی از عشایران و بهره برداران عرفی پایاب سد خداآفرین اظهار داشت: چالش ها و مشکلات موجود در مسیر واگذاری اراضی پایاب سدخداآفرین بررسی و تبیین می شود.

وی با بیان اینکه از منافع عشایر شاهسون در اراضی پایاب سد خداآفرین دفاع خواهیم کرد افزود: سیاست و برنامه عملی دولت و استاندار اردبیل در راستای منافع و ساماندهی عشایر شاهسون در پایاب خداآفرین بوده و طبق تدابیر اندیشیده شده، تمامی دستگاه های ذیربط و تصمیم گیرنده در این موضوع با وحدت رویه مشغول بررسی و مطالعه و تدوین نظام بهره برداری این اراضی هستند.

سرپرست معاونت هماهنگی امور عمرانی استانداری اردبیل خاطرنشان کرد: معاونت عمرانی آمادگی دارد از مشارکت و حضور نمایندگان عشایر شاهسون مغان در مراحل مطالعه، مشاوره و ساماندهی اراضی پایاب بهره مند شود.

ندایی گفت: با بهره‌برداری از اراضی پایاب سد خداآفرین بیش از 62 هزار هکتار از اراضی دیم این منطقه در شمال استان به آبی تبدیل می‌شود که این امر زمینه‌ساز تحولی اساسی در کشاورزی منطقه و افزایش تولید و درآمد برای کشورزان و بهره‌برداران در منطقه می‌شود.

وی با تاکید بر برطرف کردن مشکلات در مسیر اجرای این پروژه بیان کرد:‌ در زمینه راه‌اندازی صنایع تبدیلی و تکمیلی در این منطقه نیز با توجه به افزایش تولیدات کشاورزی در منطقه باید اقدامات لازم و اساسی انجام شود تا بتوانیم شاهد ارزش افزوده مناسب در این حوزه باشیم.

انتهای پیام/ح

بهره‌برداری از اراضی پایاب سد خداآفرین

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.