رئیس شبکه دامپزشکی بروجردازواکسینه شدن ۱۱میلیون و ۲۵۳هزار و ۵۴۰ قطعه طیور و ۴۵۳ هزار راس دام سبک وسنگین در ۹ ماهه نخست امسال دراین شهرستان علیه انواع بیماری‌هاخبرداد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از لرستان؛  محمدرضا جباری رئیس شبکه دامپزشکی بروجرد افزود: واکسیناسیون دام‌ها در راستای جلوگیری ازشیوع بیماری‌های تب برفکی گاوی، لمپی اسکین و بروسلوزنشخوارکنندگان کوچک انجام شده است.

وی با اشاره به اینکه امسال ۲ میلیون و ۳۵۶ هزارقطعه طیورموجود درمرغداری‌ها بروجرد مورد بازرسی قرار گرفتند، بیان کرد: در این بازرسی‌ها ۶ هزار و ۳۷۰ قطعه لاشه طیورفاسد وغیر قابل مصرف ضبط ومعدوم شدند.

رئیس شبکه دامپزشکی بروجرد اظهارکرد: از ابتدای امسال تا پایان آذرماه چهارهزار و ۶۱۴ بازدید ازاماکن عرضه مواد خام دامی انجام شد و در این راستا نیزسه هزارو ۷۱۷ قطعه از این مواد به درمانگاه‌های دامپزشکی ارجاع داده شد.

جباری اضافه کرد: همچنین در این مدت پنج تن از افراد متخلف عرضه مواد خام دامی به مرجع قضایی شهرستان معرفی شدند.

وی ادامه داد: امسال چهار هزارو ۶۱۴ گواهی حمل بهداشتی مواد دامی صادر شده است.

رئیس شبکه دامپزشکی بروجرد گفت: امسال از ۶۹ تست مالنین، ۲ هزار و ۱۲ تست سل و بروسلوز از دام‌های سبک وسنگین بروجرد انجام شد.

بروجرد با یک هزار و ۶۰۶ کیلومترمربع وسعت در شمال لرستان واقع شده و با داشتن ۱۷۰ واحد مرغداری، ۲۲۰ روستا، ۱۷ هزار راس گاو و گوساله و ۲۰۰ هزار راس گوسفند و بز یکی از قطب‌های دام پروری و تولید گوشت مرغ در کشوراست.

انتهای پیام/م

 ۴۵۳ هزار راس دام در بروجرد در ۹ ماه نخست امسال واکسینه شدند

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.