معاون فرماندار خوانسار با اشاره به ظرفیت شغلی شهرستان خوانسار، گفت: بخش گردشگری و بوم‌گردی روستاهای شهرستان به زودی احیا می‌شود.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،عبداله صانعی عصر امروز در جلسه کارگروه اشتغال شهرستان خوانسار اظهار کرد: طرح‌هایی هم تراز با طرح‌های ملی در شهرستان خوانسار وجود دارد که سفیر ایتالیا نیز در سفر به شهرستان خوانسار از این طرح‌ها بازدید داشت.

وی از احداث یک واحد دامداری با چهار هزار رأس دام در شهرستان خوانسار خبر داد و افزود: این واحد دامداری به صورت مشترک با کشور ایتالیا احداث می‌شود.

معاون فرماندار خوانسار با اشاره به ظرفیت شغلی شهرستان، گفت: بخش گردشگری و بوم‌گردی روستاهای شهرستان به زودی احیا می‌شود.

وی با تأکید بر اینکه مردم ولی نعمت نظام هستند، تصریح کرد: از تلاش برای خدمت صادقانه برای مردم نباید فروگذاری کنیم.

صانعی با بیان این‌که حدود 400 مورد تسهیلات قرض‌الحسنه با سقف دو میلیون تومان در یک سال اخیر به متقاضیان پرداخت شده است، عنوان کرد: بیش از یک میلیارد تومان تسهیلات بانکی به اقشار آسیب‌پذیر پرداخت شده است.

وی ضمن قدردانی از تلاش جهادی مدیر اداره صنعت، معدن و تجارت خوانسار در رونق صنعت شهرستان، بیان کرد: رکود به دلیل کم‌تحرکی برخی مدیران به وجود می‌‎آید، دولت یارانه به طرح‌ها اختصاص می‌دهد و در قانون بودجه نیز لحاظ می‌شود.

در ادامه این جلسه علی نجاتیان، اظهار کرد: سال جاری هشت فقره وام مشاغل خانگی در قالب طرح پشتیبان و 16 فقره در قالب طرح مستقل داده شده است.

وی ادامه داد: در سال جاری 80 نفر تعهد اشتغال داده بودند که تا کنون به 130 نفر افزایش پیدا کرده است، آذرماه سال جاری بیستمین جواز تأسیس واحد صنعتی در خوانسار صادر شد.

رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت خوانسار گفت: در سامانه بهینه‌یاب طرح‌های مربوط به گردشگری فعال و از طریق سامانه بهینه‌یاب برای جذب سرمایه‌گذار مکاتباتی صورت گرفته است.

وی با بیان این‌که زیر ساخت‌ 14 قطعه زمین صنایع مواد غذایی تأمین شده است، ابراز کرد: تقویم گردش کار صنایع شهرستان و رفع مشکل گاز و آب از اقدامات اداره صنعت، معدن و تجارت خوانسار است.

نجاتیان با اشاره به کلنگ‌زنی 14 پلاک صنعتی در هفته دولت، افزود: زمین برای دو واحد دیگر از سوی شرکت شهرک‌های صنعتی استان و شهرستان واگذار شده است.

وی با اشاره به اینکه جواز کسب 20 واحد صنعتی صادر شده است، مطرح کرد: زمین مورد نیاز 18 مورد از این صنایع واگذار شده است و بهمن ماه سال جاری عملیات اجرای این واحدها آغاز می‌شود که با احداث این واحدها شاهد شکوفایی صنعت در شهرستان خوانسار خواهیم بود.

 

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.