مدیر کل حفاظت محیط زیست خوزستان گفت: یک میلیون نهال اکالیپتوس در شوش کاشته شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، احمدرضا لاهیجان زاده، مدیر کل حفاظت محیط زیست استان خوزستان در حاشیه بازدید از نهالستان اکالیپتوس در شوش ضمن تجلیل از ابتکار حمید حمدانی، کار آفرین خلاق این طرح بیان داشت: کاشت این تعداد اکالیپتوس در شهرستان شوش نقش مهمی در اکوسیستم منطقه دارد.

وی تصریح کرد: ایجاد 584 هکتار نهالستان در یک منطقه حرکتی اقتصادی در صنعت چوب است که باید حمایت شود.

لاهیجان زاده اذعان داشت: اشتغال و کار آفرینی حاصل از کشت اکالیپتوس اقدامی مهم و اثرگذار در محیط زیست بوده که می‌تواند در روستاهای خوزستان توسعه یابد.

مدیر کل حفاظت محیط زیست خوزستان در ادامه افزود: سازمان حفاظت محیط زیست از افراد و سرمایه گذاران در زمینه کشت درخت حمایت می‌کند.

حمید حمدانی، کار آفرین خلاق و صنعتگر نمونه و مبتکر طرح کاشت یک میلیون نهال اکالیپتوس در شوش بیان کرد: تعداد نهال‌های اکالیپتوس که قرار است تا پایان سالجاری بین کشاورزان منطقه شوش برای کاشت توزیع شود به 2 میلیون اصله خواهد رسید.

وی از راه‌اندازی خط تولید تخته فشرده از چوب درخت اکالیپتوس در شهرستان شوش خبر داد و اظهار داشت: با راه‌اندازی این طرح برای یک هزار نفر به صورت مستقیم و 5 هزار نفر به صورت غیرمستقیم شغل ایجاد می‌ شود.

اکالیپتوس درختی با سرعت رشد بسیار بالا و سازگار با اقلیم استان خوزستان است که در برابر شوری خاک مقاوم بوده و مقدار کمی آب نیاز دارد.

قابلیت تجدید پذیری رشد پس از هر برداشت بدون کشت مجدد،‌ قابلیت کشت در مناطق شور و فقیر از نظر عناصر غذایی از مزایای اکالیپتوس می باشد.

انتهای پیام/گ

کاشت یک میلیون نهال اکالیپتوس در شوش

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.