مدیر اداره جهاد کشاورزی شهرضا گفت: 3 میلیون و 285 هزار لیتر نفت گاز در سه ماهه سوم امسال در بخش کشاورزی این شهرستان توزیع شده است.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،رضا باقری  با اشاره به توزیع 3 میلیون و 285 هزار لیتر نفت گاز در سه ماهه سوم امسال در شهرستان شهرضا در بخش کشاورزی، اظهار کرد: در سه ماهه سوم امسال بیش از 3 میلیون لیتر نفت با هماهنگی شرکت پخش فرآورده‌های نفتی شهرستان، در بخش‌های مختلف کشاورزی شامل  دامداری، صنایع تبدیلی کشاورزی، گلخانه، تولید قارچ، ماشین آلات و طیور بین متقاضیان واجد شرایط توسط این مدیریت توزیع شده است.

وی با اشاره به برگزاری دوره آموزشی ترویجی آفات و بیماری‌های درختان پسته در مرکز جهاد کشاورزی مهیار، افزود: دوره آموزشی، ترویجی با موضوع «آفات و بیماری‌های درختان پسته» با حضور کارشناسان مدیریت حفظ نباتات استان و کارشناسان جهاد کشاورزی شهرضا و مهیار در مرکز جهاد کشاورزی مهیار برگزار شد.

مدیر اداره جهاد کشاورزی شهرضا گفت: با توجه به اینکه سطح کشت پسته در شهرضا حدود 75 هکتار است و عمده این سطح در حوزه تحت پوشش مرکز جهاد کشاورزی مهیار است برگزاری این دوره را در این منطقه ضروری کرده است.

وی با اشاره به ضرب‌العجل شماره‌گذاری تراکتورها و کمباین‌ها و بخشودگی صددرصدی نداشتن سابقه بیمه شخص ثالث، بیان داشت: با توجه به الزام پلاک‌گذاری تراکتورها و کمباین‌های فاقد پلاک زیر 25 سال، از سال 1372 به بعد از طرف نیروی انتظامی و عدم تحویل سوخت توسط شرکت پخش فرآورده‌های نفتی  از ابتدای اسفندماه سال 96 به ماشین‌های کشاورزی  فاقد پلاک، لازم است کلیه مالکان به جهاد کشاورزی مراجعه کنند.

باقری اذعان کرد: با توجه به اینکه دریافت پلاک برای تراکتور و کمباین منوط به اخذ بیمه نامه شخص ثالث برای این دستگاه‌ها است و بنا بر اعلام مرکز توسعه مکانیزاسیون وزارت جهاد کشاورزی درخصوص طرح بخشودگی صددرصدی جریمه نداشتن سابقه بیمه ماشین‌های فوق‌الذکر تا پایان دی ماه سال جاری، مالکان می‌توانند با توجه به محدودیت زمانی طرح مذکور از این امکان استفاده کنند.

 

انتهای پیام/م 

 

طرح شماره گذاری ماشین‌های کشاورزی مستعمل در شهرضا آغاز شد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.