استاندار قزوین گفت: مهمترین خواسته و دغدغه جامعه کارگری امنیت شغلی است چراکه این موضوع بر رفتار فرد در جامعه تاثیر می‌گذارد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قزوین؛ عبدالمحمد زاهدی در دیدار با اعضای تشکل‌های کارگری استان افزود: امنیت شغلی نه تنها مهم‌تر از دستمزد بلکه حتی مهم‌تر از خود شغل است و همین موضوع رفتار فرد را در جامعه رقم زده و بر روی کار او نیز تاثیر می‌گذارد.

زاهدی اضافه کرد: هرچه در دنیای صنعت و کشاورزی پیش می‌رویم نیاز به نیروی انسانی کمتر می‌شود بنابراین باید به سمت مشاغلی رفت که اشتغال افراد را نیز در عین استفاده از فناوری فراهم کند.

وی در ادامه با بیان اینکه آموزش‌ها با بازار کار تناسبی ندارد، گفت: گرچه وظیفه اصلی آموزش عالی ما تولید علم است، اما باید با نیازسنجی از بازار کار برای اشتغال و نیاز‌های جامعه هم برنامه داشته باشد و کارآفرینی کند.

زاهدی با بیان اینکه واگذاری نامناسب برخی شرکت‌ها و خصوصی سازی آن‌ها در گذشته نیز مشکلات زیادی را برای صنعت قزوین به همراه داشته است، گفت: به طور کلی مشکل اصلی، صرفا سرمایه در گردش نیست بلکه فرسودگی ماشین آلات و کم توجهی به نوسازی آن‌ها و تکنولوژی ضعیف است.

استاندار افزود: ضعف مدیریت و گاهی حتی سوء مدیریت در سال‌های گذشته موجب شده است تا کارفرمایان نتوانند تصمیم مناسبی برای ارتقای تولید بگیرند.

زاهدی در ادامه کاهش ارتفاع آب‌های زیرزمینی و برداشت بی رویه آب از این دشت و همچنین واحد‌های تعطیل و نیمه تعطیل صنعتی را ۲ مشکل مهم استان عنوان کرد که باید هرچه سریع‌تر بررسی و حل شود.

وی افزود:در کشور و استان تعدادی واحد‌های موفق تولیدی داریم که اگر بانک به آن‌ها کمک کند تا کارخانه جدیدی کنار آن‌ها احداث شود در رونق و توسعه تولید موثر خواهد بود.

زاهدی همچنین با اشاره به افزایش جذب سرمایه گذاری پس از برجام، افزود: ۵۴۷ میلیون دلار سرمایه گذاری هم اکنون در حال انجام است و اگر برجام در مواردی کاملا محقق نشد، اما چند انتظار ما را برآورده کرد که یکی از آن‌ها همین سرمایه گذاری‌ها بودند.

وی گفت: قزوین ظرفیت بالای گردشگری دارد که ناشناخته مانده و تنها به عنوان شهری گذری مطرح است که باید ظرفیت‌های شناسایی و معرفی شود.

در پایان این نشست نیز چند تن از اعضای تشکل‌های کارگری به بیان نقطه نظر‌ها و مطالبات جامعه کارگری پرداختند.

حفظ امنیت شغلی، افزایش دستمزد کارگران، حل مشکل نیرو‌های کار خارجی غیرمجاز، نبود آموزش‌های فنی و حرفه‌ای متناسب با بازار کار و ارتباط ضعیف دانشگاه با بازار کار و صنعت و ورود کالا‌های قاچاق از جمله مسایل مطرح شده از سوی این افراد بود.

انتهای پیام/

دیدار استاندار قزوین با تشکل های کارگری

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار