۷۹ درصد مردم فرانسه به تئوری توطئه اعتقاد دارند

نتایج جدیدترین نظرسنجی در فرانسه نشان می‌دهد بیشتر مردم این کشور به تئوری توطئه باور دارند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری فرانسه از پاریس، نتایج نظرسنجی موسسه «ایفوپ» برای «بنیاد ژان ژورس» و پایگاه تحقیقاتی «دیده بان توطئه» نشان می‌دهد باور به تئوری توطئه پدیده‌ای مهم و نگران کننده در جامعه فرانسه است.

بر اساس این تحقیق، ۷۹ درصد مردم فرانسه دست‌کم به یک مورد توطئه باور دارند. این در حالی است که ۳۴ درصد از افراد شرکت کننده در نظرسنجی، به وجود دست‌کم چهار مورد و ۱۳ درصد به دست‌کم هفت مورد توطئه اعتقاد دارند.

بر اساس جدیدترین موردی که به شکل شایعه در جامعه فرانسه شنیده می‌شود، ۵۵ درصد فرانسوی‌ها معتقدند وزیر بهداشت این کشور با صنعت داروسازی تبانی کرده و از انتشار واقعیت‌های مربوط به زیان بار بودن واکسن‌ها جلوگیری می‌کند.

همچنین ۵۴ درصد از افراد مورد پرسش بر این باورند که آژانس اطلاعات مرکزی آمریکا - سیا - در ترور جان اف. کندی، رئیس جمهوری سابق آمریکا نقش داشته است.

در زمینه تروریسم نیز، ۱۹ درصد افراد شرکت کننده در نظرسنجی بر این گمانند که در حوادثی مانند حمله به دفتر نشریه «شارلی ابدو» و فروشگاه «هیپر کاشر» در سال ۲۰۱۵، نقاط تاریکی وجود داشته و گروه‌های تروریستی تکفیری به تنهایی این حملات را طراحی و اجرا نکرده اند.

همچنین ۳۲ درصد از این جامعه آماری اعتقاد دارند ویروس بیماری ایدز در آزمایشگاه‌ها تولید و پیش از انتشار در دیگر نقاط جهان، در میان مردم آفریقا آزمایش شده است. ۳۱ درصد نیز معتقدند گروه‌های افراطی تکفیری مانند القاعده و داعش دست آویز دستگاه‌های اطلاعاتی غربی هستند.

۱۶ درصد فرانسوی‌ها حتی به این که آمریکا توانسته باشد انسان به کره ماه بفرستد، تردید دارند.

 انتهای پیام/

تئوری توطئه پدیده‌ای نگران کننده در فرانسه

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار