رئیس حوزه هنری خوزستان گفت: جشنواره عمار می تواند نقش بسیار خوبی ایفا کند تا فیلم سازان ارزشی، متعهد و انقلابی را با مخاطبان عام آن که اکثریت جامعه هستند، ارتباط دهد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز،  حجت الاسلام و المسلمین سید شهاب الدین طباطبائی، رئیس حوزه هنری خوزستان بیان داشت: عمده مشکل ما در حوزه تهاجم فرهنگی، نادیده گرفتن خرده فرهنگ های بومی است که این مسئله باید در فیلم های جشنواره عمار دیده شود.

داور بخش تیزر و تبلیغات هشتمین جشنواره فیلم عمار اظهار کرد: در حوزه رسانه متاسفانه یک سری لابی هایی وجود دارد اما جشنواره عمار در این فضا می تواند نقش بسیار خوبی را ایفا کند تا فیلم سازان ارزشی، متعهد و انقلابی را با مخاطبان عام آن که اکثریت جامعه هستند، ارتباط دهد و یک سینمای قدرتمند و رسانه توانا برای نشر و تقویت ارزش ها داشته باشد و رسالت تیزر راغب کردن مخاطب برای فیلم است.

حجت الاسلام طباطبایی، با بیان اینکه عمده مشکل ما در حوزه تهاجم فرهنگی، نادیده گرفتن خرده فرهنگ های بومی است، گفت: یکی از حوزه های سختی که در بحث تهاجم فرهنگی وجود دارد، الگو سازی و الگو پردازی است و این بار برعهده فیلم سازان عمار است تا در این حوزه بخشی از دغدغه های فرهنگی ما را پاسخگو باشند.

وی اظهار کرد: من معتقدم فیلم سازی، به ساده زیستی و ارتباط نزدیک مسئولین اول انقلاب با مردم بی توجهی کرده است چرا که سینما و رسانه ما درگیر رفاه زدگی شده و عموما فرهنگ رسانه امروز ما یک فرهنگ مصرف گرا می باشد.

داور بخش تیزر فیلم عمار بیان داشت: همچنین در این بخش به حوزه خودکفایی و تقویت اقتصاد مقاومتی و الگوهای موفق در حوزه ایده پردازی و خلاقیت و اختراع های بومی توجه کمی شده است.

وی، درباره کمک جشنواره عمار به سینمای ایران عنوان کرد: جشنواره عمار باید فیلم هایی بسازد که دغدغه مخاطب عام را برطرف کند و به نیازهای ارزشی و انقلابی جامعه ما به دور از شعار زدگی بپردازد تا فضایی ایجاد شود که یک سینمای قدرتمند و ارزشی بالا بیاید و کارگردان ها با دغدغه، فیلم های ارزشی و اخلاق محور بسازند.

رئیس حوزه هنری خوزستان، پیرامون آینده جشنواره فیلم عمار گفت: آینده برای جشنواره عمار است، چون فضای امروز جامعه جهانی، بی تابِ شنیدن حرف های امام و رهبری است چون از دل قرآن و روایت است و انسان ها از شنیدن و خواندن آن ها خسته و دچار کهنگی نمی شوند.

وی یاد آور شد: اگر فیلم ها در چارچوب هویت ایرانی و اسلامی ساخته شود، گرد و غبار کهنگی نمی گیرد و همیشه این تازگی را دارد و ما می توانیم در کشورهای دنیا آن را عرضه و مخاطب خودمان را پیدا کنیم و استقبال بسیار خوبی هم از آن خواهد شد.

انتهای پیام/م

خرده فرهنگ های بومی در فیلم های جشنواره عمار دیده شود

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.