رئیس اسبق سازمان تربیت بدنی گفت: غلامرضا تختی در قله انسانیت و جوانمردی قرار داشت و بعید است در جامعه ایرانی فردی مانند او پیدا شود.

حسن غفوری فرد رئیس اسبق سازمان تربیت بدنی در گفتگو با خبرنگار فوتبال و فوتسال گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان درباره برگزاری مراسم پنجاهمین سالگرد درگذشت جهان پهلوان غلامرضا تختی و کم شدن فرهنگ پهلوانی در جامعه بیان کرد: فرهنگ تختی متعلق به خودش است چراکه او در قله انسانیت و جوانمردی قرار داشت و بسیار بعید است که بار دیگر فردی مانند تختی در جامعه ایرانی پیدا شود.

او ادامه داد: تختی در کنار توان فیزیکی بالا از تواضع و جوانمردی برخوردار بود. افرادی با این حجم از محبت و وفاداری به مردم در جامعه بسیار کم هستند و در طول تاریخ شاید بتوانیم 50 تا 100 نفر را با ویژگی های شخصیتی مانند تختی پیدا کنیم. بنابراین با گذشت 50 سال از درگذشت او هیچکس جانشین تختی نمی شود.

رئیس اسبق سازمان تربیت بدنی در پایان خاطرنشان کرد: در این مدت قهرمان ها زیادی به ورزش ایران معرفی شده اند اما پهلوانی مانند تختی در تاریخ بسیار کم پیدا می شود. در حقیقت افرادی مانند پوریای ولی و تختی انگشت شمار هستند. متاسفانه در زمان حیاتشان هم کمتر قدر و ارزش آن ها را می دانیم. یادم می آید برخی مواقع غلامرضا تختی را در سالن رقابت های کشتی راه نمی دادند اما پس از مرگ او مسئولان و مردم متوجه شدند چه گوهری را از دست داده ایم.

انتهای پیام/

اظهارات غفوری فرد درباره مراسم سالگرد درگذشت جهان پهلوان تختی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار