دبیرکل ستاد صیانت از آثار سمعی و بصری وزارت ارشاد گفت: ستاد صیانت، مراقبت و ایجاد امنیت برای سرمایه گذاران و فعالان حوزه فرهنگ و هنر را بویژه در حوزه سمعی و بصری باید ایجاد کند تا این سرمایه‌ها منجر به ایجاد اشتغال و رونق اقتصاد گردد.

باید فضای امن کسب و کار برای فعالان آثار مجاز ایجاد شودبه گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد؛ مهدی یزدانی در جلسه ستاد صیانت و مبارزه با تکثیر عرضه آثار سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی  افزود: جهت رسیدگی به تخلفات و برخورد با خاطیان شعبه‌ای خاص برای رسیدگی به جرائم متخلفان آثار سمعی و بصری تشکیل شده و برای تسریع در امور طی مکاتبه‌ای درخواست خواهیم کرد این مهم در استان خراسان رضوی شکل گیرد.


وی با اشاره به اینکه ستاد صیانت راه دشواری را پشت سر گذاشته است گفت: با تعامل مثبتی که بین صنوف ارائه کننده آثار نمایش خانگی اعم از موسسات ویدیو رسانه و VOD با سازمان سینمایی و وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی وجود دارد روز به روز اطمینان از قانونی بودن تمام فعالیت‌ها بیشتر می‌شود.

دبیرکل ستاد صیانت از آثار سمعی و بصری وزارت ارشادافزود: ایجاد نظامی کنترلی و نظارت، بهینه سازی و سالم سازی شبکه‌های توزیع و عرضه آثار ومحصولات فرهنگی، هنری و تجمیع امر نظارت و بازرسی از واحد‌های تولید و عرضه محصولات فرهنگی، هنری مواردی است که این ستاد در راستای آن گام بر می‌دارد.

یزدانی گفت: ستاد صیانت، مراقبت و ایجاد امنیت برای سرمایه گذاران و فعالان حوزه فرهنگ و هنر را بویژه در حوزه سمعی و بصری باید ایجاد کند تا این سرمایه‌ها منجر به ایجاد اشتغال و رونق اقتصاد گردد.

وی با تاکید بر آنکه ستاد، حمایت از استان‌ها را در اولویت قرارداده گفت: طی توافق نامه‌ای بین سازمان سینمایی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و ستاد صیانت، مقرر شده است اعتباری برای پیشبرد اهداف مورد نظر اختصاص یابد که بزودی محقق خواهد شد.

دبیر کل ستاد صیانت و مبارزه با تکثیر و عرضه غیر مجاز آثار سینمایی و سمعی و بصری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی تصریح کرد: باید فضای امن کسب و کار و رقابت سالم برای فعالان مجاز ایجاد شود و فضا برای آن‌هایی که به شکل غیرمجاز و مشغول رقابت نابرابر هستند و در این عرصه فعالیت می‌کنند ناامن و پرخطر شود.

یزدانی با اشاره به فرهنگ سازی در این خصوص گفت: باید تولیدکنندگان به سمت تولید آثاری باکیفیت، متنوع و با قیمت مناسب پیش روند.
 

تولید آثار فاخر و مجاز یکی از راهکار‌های موثر در ارتقاء فرهنگ عمومی


 سید سعید سرابی مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی هم در ادامه  تولید آثار فاخر و مجاز را یکی از راهکار‌های موثر در ارتقاء فرهنگ عمومی و یکی از اهداف و آرمان‌های نظام ذکر کرد و افزود: تولید آثار غیر مجاز ضمن اینکه به تولید کنندگان آسیب می‌زند، اقدامی در راستای اهداف دشمنان نظام و تضعیف ارزش‌های دینی و اخلاقی بشمار می‌رود.

وی با بیان اینکه استان خراسان رضوی در حوزه فروش بلیط سینما از میانگین کشوری هم بالاتر است افزود: ضروری است جامعه آماری از فروش سینما را براساس جمعیت هر استان آماده شود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی با اشاره به طرح ضربتی در راستای جمع آوری محصولات سمعی و بصری غیرمجاز گفت: این طرح را در استان خراسان رضوی بویژه چند شهرستان انجام خواهد شد.

درپایان این جلسه گزارشی از بازدید‌ها و جمع آوری لوح‌های فشرده ارائه شد.
 
انتهای پیام//ف.ج
 

جلسه ستاد صیانت و مبارزه با تکثیر عرضه آثار سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.