فرماندار شهرستان جاجرم از جذب ۵۴ میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان اعتبار در حوزه کشاورزی خبر داد.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از  بجنورد؛  فرماندار جاجرم از تخصیص و جذب ۵۴ میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان اعتبار در شهرستان جاجرم در حوزه کشاورزی در راستای احیاء و مرمت قنوات ، یارانه نهاده های کشاورزی و آبیاری تحت فشار در دولت تدبیر و امید خبر داد.

وی با اشاره به اقدامات دولت تدبیر و امید در راستای ارتقاء حوزه کشاورزی و رفاه حال کشاورزان اظهار داشت : در راستای افزایش رفاه حال کشاورزان ، استفاده از بذور اصلاح شده ، افزایش عملکرد محصولات زراعی ،کمک در خرید علوفه دامداران در راستای امنیت غذایی مبلغ ۱/۱ میلیارد تومان یارانه از اعتبارات ملی از سال ۹۲ به این بخش اختصاص یافت.

وی افزود : با عنایت به تاسیس صندوق حمایت از بخش کشاورزی در دولت تدبیر و امید جهت تخصیص تسهیلات با سود 4% برای خرید کود، بذر، علوفه تعداد ۹۰۰ نفر از دامداران و کشاورزان شهرستان در این صندوق عضو شده که در این راستا دولت مقدار۱/۳ میلیارد تومان اعتبار سهم دولت را به صندوق واریز نموده است.

فرماندار جاجرم در ادامه به پرداخت تسهیلات با اعتبار ۵/۷ میلیارد تومان از سوی بانک کشاورزی اشاره نمود و تصریح داشت : به منظور رفاه حال کشاورزان در زمینه خرید کود، بذر علوفه و هزینه های کاشت محصولات زراعی و باغی میزان ۷/۵ میلیارد تومان اعتبار سرمایه در گردش از طریق بانک کشاورزی در در سال های ۹۲ تا کنون(۹۶) به کشاورزان و دامداران پرداخت شد .

محبی افزود : با توجه به پایین بودن ضریب مکانیزاسیون شهرستان جاجرم در سال ۸۹ ( کمتر از 1% ) ، با همت و همکاری دولت تدبیر و امید و تخصیص خط اعتباری مکانیزاسیون به شهرستان جاجرم ، مبلغ ۷/۲ میلیارد تومان اعتبار جهت خرید تراکتورو ادوات کشاورزی در شهرستان جاجرم هزینه شد و ضریب مکانیزاسیون شهرستان افزایش یافته و به ۲% رسید.

وی تصریح کرد: در راستای مصرف بهینه آب در حوزه کشاورزی ، شهرستان جاجرم با جذب ۱۷ میلیارد تومان اعتبار در دولت تدبیر و امید به منظور لوله گذاری و اجرای سیستم نوین آبیاری تحت فشار در ۴۱۰۰ هکتار از اراضی شهرستان در استان خراسان شمالی از جایگاه ویژه ای برخوردار است.

محبی در ادامه به تخصیص اعتبارات جهت احیاء و مرمت قنوات شهرستان اشاره نمود و تصریح داشت : به منظور احیاء ، مرمت و افزایش بهره وری قنوات شهرستان و جلوگیری از هدر رفت آب ، مبلغ ۴/۵ میلیارد تومان در ۳۲ رشته قنات در روستا های جربت ، بردبلند، امید گازان، محمد آباد طبر، شوقان و دیگر مناطق سطح شهرستان از محل تملک دارایی های سرمایه در دولت تدبیر و امید هزینه شده است.

وی افزود: به منظور اجرای پروژه های مختلف در راستای امنیت غذایی و مصرف بهینه آب در بخش های مختلف از جمله ترویج، زراعت، باغبانی، آب و خاک و دیگر موارد مبلغ ۱۰ میلیارد تومان هزینه شده است.

شایان ذکر است از کل اعتبارات هزینه شده مبلغ ۳۸/۵ میلیارد تومان از محل طرح ملی بوده و مبلغ ۱۵/۷ میلیارد تومان از محل اعتبارات تملک سرمایه ای می باشد.

انتهای پیام/آ

جذب اعتبارات بخش کشاورزی در شهرستان جاجرم

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.