مدیرعامل سازمان نوسازی شهر تهران گفت: محله تختی 3 هزار و 502 پلاک دارد که از این رقم 3 هزار پلاک فرسوده است.

3 هزار پلاک فرسوده در محله تختیبه گزارش خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ میرصادقی مدیرعامل سازمان نوسازی شهر تهران در مراسم‌کلنگ‌زنی این طرح‌ که امروز (یکشنبه‌) برگزار شد، با اشاره به اینکه امروز‌ مصادف است با پنجاهمین سالگرد درگذشت‌ جهان پهلوان تختی اظهار کرد: خوشحال هستیم امروز در جهت بازآفرینی محله تختی کاری انجام داده‌ایم.

مدیرعامل سازمان نوسازی شهر تهران افزود: محله تختی 80 هکتار از فضای تهران را اشغال کرده است. شایان ذکر است 53 هکتار از این فضا فرسوده‌ و 16 هکتار از آن بافت ناپایدار است. همچنین 3 هزار و 502 پلاک در محله وجود دارد که نزدیک به 3 هزار پلاک از آن فرسوده است‌.

وی خاطرنشان کرد: یک هزار و 300 پلاک‌ و 41 درصد از محله تختی‌ نوسازی شده است‌.

میرصادقی گفت: در پروژه تجمیع‌ 50 پلاک فرسوده 127 مالک‌ مشارکت داشتند. دفتر نوسازی‌ و دفتر شهرداری منطقه 12 دست به دست هم دادند و امروز شاهد نوسازی این بافت‌ هستیم‌.

مدیرعامل سازمان نوسازی شهر تهران گفت: مشارکت مردم، مشارکت کارگروه‌های سرمایه‌گذار بخش خصوصی در این پروژه‌ نمود شعار شما بود.

وی خاطرنشان کرد: گروه‌های سازنده‌ معتبر هستند و با این سیستم اجرایی‌ نوین زیر 2 سال واحدهای ساخته شده را به ساکنان تحویل می‌دهیم‌. 135 واحد طبق قرارداد ساخته خواهند شد.

 وی افزود: محله تختی به عنوان قلب منطقه 12 و منطقه تاریخی پایتخت است. ایجاد فضاها و تسهیلات‌ منطقه‌ای در تمهیدات آورده شده است.

 میرصادقی تأکید کرد: فضاهایی که باید در اختیار مردم قرار گیرد‌ تقریباً صفر است، مناطق‌ فرهنگی، مراکز درمانی در این محله نداریم‌.

مدیرعامل سازمان نوسازی شهر تهران در پایان تصریح کرد: گروه‌های سازنده از جنس مهندسان‌ مشاور هستند‌ و ما تنها سازمانی در سطح کشور هستیم که توانستیم این اتفاق فکر را گرد هم آوریم.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار