وزارت وحدت کره جنوبی اعلام کرد کره شمالی فهرست نمایندگان خود برای شرکت در مذاکرات آتی میان دو کشور را به سئول فرستاد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری فرانسه، وزارت وحدت کره جنوبی روز یکشنبه اعلام کرد کره شمالی فهرست نمایندگان خود را برای شرکت در نشست این هفته با نمایندگان کره جنوبی فرستاده است.

این وزارتخانه اعلام کرد «ری سون گوون» ریاست هیئت نمایندگان کره شمالی را در نشست روز سه‌شنبه با نمایندگان کره جنوبی در پانمونجوم بر عهده خواهد داشت.

وزارت وحدت کره جنوبی در ادامه اعلام کرد پیونگ‌یانگ به مقامات سئول اطلاع داده است که چهار مقام دیگر نیز ری سون گوون را در این گفتگو‌ها همراهی می‌کنند.

مقامات دو کره روز جمعه با برگزاری نخستین گفتگو‌های رسمی خود طی بیش از دو سال گذشته موافقت کردند و قرار است درباره شرکت کره شمالی در رقابت‌های المپیک زمستانی ماه آینده کره جنوبی نیز گفتگو کنند.

این گفتگو‌ها پس از آن برگزار می‌شود که کیم جونگ اون رهبر کره شمالی در سخنرانی خود به مناسبت سال نو میلادی از آمادگی پیونگ‌یانگ برای اعزام نمایندگان خود به المپیک زمستانی پیونگ‌چانگ کره جنوبی خبر داد.
­

کره جنوبی نیز اعلام کرده است چو میونگ گیون، وزیر وحدت این کشور، ریاست هیئت مذاکره‌کنندگان کره جنوبی را برعهده خواهد داشت.

وزارت وحدت کره جنوبی اعلام کرد جزئیات مربوط به نشست روز سه شنبه از طریق خط ارتباطی مستقیم بین دو کره مورد بحث و گفتگو قرار خواهد گرفت. احتمالا موضوع شرکت کره شمالی در رقابت‌های المپیک زمستانی محور این گفتگو‌ها باشد.

انتهای پیام/

اعلام فهرست اسامی مقامات کره شمالی در مذاکرات میان دو کره

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار