هزاران نفر ­در اعتراض به انتخاب مجدد خوان اورلاندو هرناندز رئیس جمهور هندوراس در پایتخت این کشور تظاهرات کردند.

هزاران نفر علیه اعلام انتخاب مجدد رئیس جمهور هندوراس، در این کشور تظاهرات کردندبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان  به نقل از خبرگزاری فرانسه؛ هزاران نفر ­در اعتراض به انتخاب مجدد خوان اورلاندو هرناندز رئیس جمهور هندوراس روز شنبه در پایتخت این کشور تظاهرات کردند.

تظاهرکنندگان علاوه بر اعتراض به انتخاب مجدد خوان اورلاندو هرناندز به عنوان رئیس جمهوری هندوراس، انتخاب نامزد مخالفان به عنوان رئیس جمهور ­را خواستار شدند.

در تجمعی که در شهر سن پدرو سولا دومین شهر بزرگ هندوراس در شمال این کشور برگزار شد، تظاهر کنندگان سالوادور ناسرالا نامزد حزب مخالف را پیروز واقعی انتخابات ریاست جمهوری این کشور دانستند.

­این اعتراض‌ها در حالی صورت گرفته است که دور دوم انتخابات ریاست جمهوری هندوراس در ۲۶ نوامبر ­برگزار شد ­و قرار است مراسم تحلیف ریاست جمهوری در ۲۶ ژانویه در این کشور برگزار شود.

بنابر ارزیابی‌های طرفداران حقوق بشر، بیش از ۸۰ هزار نفر از­ هواداران اتحاد مخالفان علیه دیکتاتوری که یک اتحاد چپ گرا به حساب می‌آید در این تظاهرات شرکت کردند. سالوادور ناسرالا ۶۵ ساله که یک چهره معروف تلویزیونی است از روی سکویی ­که درمقابل کلیسای سن پدرو سولا قرار داده شده بود، خطاب به جمعیت حاضر­گفت مردم نمی‌پذیرند که ماندن دیکتاتور بر سر قدرت ­به آن‌ها تحمیل شود.

دادگاه عالی انتخابات که به دستور گرفتن از قدرت حاکم متهم شده است­ خوان اورلاندو هرناندز را پیروز انتخابات اعلام کرده است.

بنابر اعلام سازمان‌های دفاع از حقوق بشر، طی سرکوب تظاهرات به دست پلیس و ارتش، بیش از ۳۰ نفر کشته و بیش از ۸۰۰ نفر بازداشت شدند.

انتهای پیام/

اعتراضات به انتخاب دوباره هرناندز به سمت ریاست جمهوری هندوراس

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار