هفته هجدهم لیگ دسته اول باشگاه‌های کشور عصر امروز با برگزاری ۹ دیدار پیگیری می‌شود.

به گزارش  خبرنگار فوتبال و فوتسال گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان؛ نیم فصل دوم رقابت های لیگ دسته اول(جام آزادگان) در حالی از ساعت 14 امروز آغاز می شود که 2 تیم در تعطیلات نیم فصل، کادرفنی خود را تغییر دادند. تیم نساجی مازندران با مهدی پاشازاده سرمربی سابقش قطع همکاری کرد و داوود مهابادی که هدایت برق جدید شیراز را برعهده داشت جایگزین او شد. با رفتن داوود مهابادی از برق شیراز، اسماعیل اسماعیلی که در تیم های نساجی، مس کرمان و پگاه گیلان فعالیت داشته به عنوان سرمربی جدید برقی ها انتخاب شد.

از ساعت 14 امروز 2 تیم ماشین سازی تبریز و نفت مسجد سلیمان در ورزشگاه بنیان دیزل تبریز به مصاف یکدیگر می روند، اخیرا 8 بازیکن تیم ماشین سازی با حضور در هیئت فوتبال آذربایجان شرقی قرارداد خود را با این تیم فسخ کرده اند و سبزپوشان تبریزی که فصل گذشته در لیگ برتر حضور داشتند این روزها شرایط مناسبی در جدول رده بندی لیگ یک ندارند. شاگردان عباس آقایی در بازی امروز مقابل نفت مسجد سلیمان صدرنشین کار دشواری دارند اما امیدوار هستند تا با حمایت هواداران تیمشان شکست 3 بر صفر دیدار رفت را جبران کنند.

از سوی دیگر شاگردان محمود فکری که با 5 امتیاز اختلاف نسبت به تیم دوم، صدرنشین هستند می توانند با پیروزی در این بازی خارج از خانه جایگاه شان را در صدر جدول تثبیت کنند. فکری که اخیرا در یک برنامه تلویزیونی به عنوان بهترین مربی نیم فصل اول رقابت های لیگ یک انتخاب شده بود می خواهد با ادامه روند فعلی هم نفت مسجد سلیمان را به لیگ برتر برساند و هم در پایان فصل عنوان بهترین مربی را از آن خود کند.

 یکی دیگر از بازی های مهم هفته دیدار بادران تهران برابر فجر سپاسی شیراز است، این بازی به میزبانی بادران و در ورزشگاه کارگران تهران برگزار می شود.

شاگردان محمد ربیعی که پس از پیروزی مقابل تیم ماشین سازی تبریز به تعطیلات نیم فصل رفته بودند، پس از برگزاری اردوی یک هفته ای در کیش و انجام یک بازی دوستانه با مس کرمان به تهران بازگشتند و به دنبال نخستین 3 امتیاز خانگی نیم فصل دوم هستند. در حال حاضر بادران با کسب 33 امتیاز در جایگاه دوم جدول قرار دارد و در صورت ناکامی نفت مسجد سلیمان می تواند فاصله خود را با این تیم کاهش دهد. فجرسپاسی نیز که با 28 امتیاز هفتم است در صورت پیروزی در بازی امروز و ناکامی حریفان می تواند تا رده سوم جدول صعود کند.

 در پایین جدول، تیم های صبای قم و آلومینیوم اراک در ورزشگاه یادگار امام قم مقابل یکدیگر صف آرایی می کنند. صبای قم با کسب تنها 10 امتیاز از 17 بازی گذشته خود در رده هفدهم لیگ دسته یک قرار دارد و آلومینیوم اراک با 18 امتیاز جایگاه پانزدهم را به خود اختصاص داده است.

شاگردان جواد نکونام در تیم خونه به خونه بابل نیز باید در یک بازی خارج از خانه به مصاف مس رفسنجان بروند. از نکات جالب این دیدار می توان به تقابل جواد نکونام و علی سامره 2 بازیکن سابق تیم استقلال اشاره کرد. تیم خونه به خونه که نیم فصل نسبتا پرحاشیه ای را سپری کرد در روزهای اخیر اردویی 5 روزه را در تهران برگزار کرد تا برای بازی امروز آماده شود. مس رفسنجان نیز در نقل و انتقالات نیم فصل با جذب محمود تیغ نورد بازیکن سابق تیم های بادران، مس کرمان و نفت آبادان خط هافبک خود را تقویت کرده است. ترکیب احتمالی مس رفسنجان برای بازی برابر خونه به خونه به شرح زیر است:

سعید ابراهیم پور - سید کاظم حیات منش - محسن ورزکار - حامد محمودی - عباس کاظمیان - جواد مولایی - علی اکبر حیدرنیا - محمدحسین کریم زاده - محمود تیغ نورد - سجاد حیدری - بهرام رشیدفرخی

 در یکی دیگر از دیدارهای هفته هجدهم، برق جدید شیراز در ورزشگاه شهید دستغیب از ملوان بندرانزلی پذیرایی می کند. ملوان که همچنان با مشکلات مالی دست و پنجه نرم می کند در بازی امروز امین جهان کهن، مهدی کربلایی، علی نوری و علی عابدی را به دلیل مصدمیت و صائب محبی را به دلیل محرومیت در اختیار نخواهد داشت. همچنین به دلیل بدهی ملوانی ها به سازمان لیگ و کمیته انضباطی هنوز کارت بازی 4 بازیکن این تیم (عظیم گوک،شهاب زندی، حافظ یعقوبی و میلاد احمدی ) صادر نشده و این بازیکنان نیز نمی توانند تیمشان را در بازی برابر برق همراهی کنند.

برق شیراز نیز که با کسب 30 امتیاز و تفاضل گل کمتر نسبت به نساجی مازندران در رده چهارم جدول قرار دارد در صورت پیروزی برابر ملوان در صورت پیروزی برابر ملوان می تواند به صعود به رده سوم امیدوار باشد. محمد علیمردانی و آرمان شهداد نژاد در نقل و انتقالات نیم فصل به جمع نارنجی پوشان شیرازی اضافه شده اند.

 شهرداری ماهشهر با علیرضا مرزبان سرمربی جدیدش باید مقابل راه آهن ته جدولی قرار بگیرد. به نظر می رسد شاگردان مرزبان در نخستین بازی دور برگشت، کار آسانی برابر تنها تیم بدون برد لیگ یک دارند.

 برنامه کامل دیدارهای هفته هجدهم لیگ دسته اول(جام آزادگان) به شرح زیر است:

ماشین‌سازی تبریز - نفت مسجد سلیمان، ساعت  ‏ ‏14، ورزشگاه بنیان دیزل ‏تبریز ‏

حمید حاج ملک – عسگر محمدی – اسماعیل احمدی – اشکان رضایی مقدم – ناظر: بابک وسیله بر

 شهرداری ماهشهر - راه‌آهن تهران، ‏ ‏ ساعت 14‏، ورزشگاه شهدای ‏ ماهشهر ‏ خوزستان ‏

احمد محمدی – امرالله طراح – احسان تیموری – وحید مالکی – ناظر: سعادت باغبان

 آینده‌سازان برق جدید شیراز - ملوان ‏بندرانزلی، ساعت ‏14‏، ورزشگاه شهید دستغیب ‏ شیراز ‏ ‏

حسین زیاری – هادی طوسی – بهمن عبدالهی – ابوالفضل گرجی – ناظر: ابوطالب طاهریان

 اکسین البرز - گل‌گهر سیرجان، ‏ ‏ساعت 14‏، ورزشگاه انقلاب کرج البرز

علی احمدی – علی دودانگه – مهرداد نجفی – مجید محمدی – ناظر: علی اکبرجهانی

 مس کرمان - شهرداری تبریز، ساعت ‏14‏، ورزشگاه امام علی ‏ (ع) کرمان کرمان

کوپال ناظمی – فرهاد فرهادپور – رضا حیدری – احمد موسوی – ناظر: رحیم مهرپیشه

 نساجی مازندران - ایرانجوان بوشهر، ساعت ‏ ‏14‏، ورزشگاه شهید وطنی قائمشهر

کمیل غلامی – محمد عطایی – حافظ عظیمی – محمدرضا مهرگان – ناظر: حبیب الله شیرازی

 مس رفسنجان - خونه‌به‌خونه مازندران، ساعت ‏ ‏14‏، ورزشگاه شهدای رفسنجان کرمان

علی میرغفاری – جواد مداح – امیرمحمد داودزاده – عباس صادقی – ناظر: سعید بطحایی

 صبای قم - آلومینیوم اراک، ساعت ‏ ‏14‏، ورزشگاه یادگار امام ‏ (ره) قم ‏

شبیر بهروزی – حسین سلیمانی – علیرضا طاهرخانی – کیوان علی محمدی – ناظر: یدالله جهانبازی

 بادران تهران - فجرسپاسی شیراز، ساعت ‏14‏، ورزشگاه کارگران تهران

موعود بنیادی فر – براتعلی مولوی – محمدرضا طالبی –میثم حیدری – ناظر: کریم اصغرزاده

 همچنین برنامه پخش مستقیم دیدار های هفته هجدهم لیگ دسته اول به شرح زیر است:

 برق جدید شیراز-ملوان انزلی

پخش مستقیم از شبکه استانی فارس

 اکسین البرز-گل گهر سیرجان

پخش مستقیم از شبکه سراسری شما

 مس کرمان-شهرداری تبریز

پخش مستقیم از شبکه استانی کرمان

 بادران تهران-فجرسپاسی

پخش مستقیم از شبکه ورزش سیما

 انتهای پیام/

پیش بازی دیدارهای هفته هجدهم لیگ دسته اول

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار