مدیرعامل کارخانه سیمان مکران شهرستان سرباز گفت: کارخانه سیمان سرباز تا یک سال آینده فعالیت خود را آغاز می‌کند.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان، حجازی راد مدیرعامل کارخانه سیمان مکران شهرستان سرباز در جمع خبرنگاران افزود: این کارخانه تاکنون ۶۳ درصد پیشرفت داشته است و تا پایان سال ۹۷ آماده بهره برداری است.

حجازی راد با اشاره به اینکه چهار گروه فنی در حال نصب تجهیزات در این کارخانه هستند بیان کرد: قرار است در این کارخانه انواع سیمان با مقاومت بالا تولید شود.

مدیرعامل کارخانه سیمان مکران سرباز گفت: با فعالیت این کارخانه برای ۴۲۰ نفر به صورت مستقیم و برای ۱۲۰۰ نفر به صورت غیر مستقیم شغل ایجاد می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: این کارخانه با سرمایه گذاری بخش خصوصی و بانک سپه در حال احداث است.

همچنین فرماندار شهرستان سرباز نیز با اشاره به این منطقه از نظر اقتصادی یکی از مناطق برخوردار سیستان و بلوچستان است گفت: اشتغال، تولید، صادرات از عوامل مهم توسعه و پیشرفت در شهرستان سرباز هستند.

یوسفی بیان کرد: اشتغال یکی از نیاز‌های مهم این شهر است که رفع آن با اجرای طرح‌های اقتصادی ازطریق جذب سرمایه گذار امکان‌پذیر است.

وی با تاکید بر شناسایی قابلیتها، و ظرفیت‌های اشتغال در این شهرستان افزود: ۴۰ درصد باغات انبه استان به وسعت ۱۰۰ هکتار در شهرستان سرباز قرار گرفته است، که این نشانه ظرفیت خوب این شهرستان در ایجاد باغات میوه است.

وی با اشاره به اینکه ظرفیت‌های صادراتی در سرباز شناسایی و توسعه یابد، گفت: این بهترین فرصت است برای سرمایه‌گذاری در این بخش تا علاوه بر تامین نیاز کشور، زمینه صادرات این محصولات نیز فراهم شود.

یوسفی افزود: بازارچه مرزی «پیشین» یکی از بازارچه‌های فعال سیستان و بلوچستان است، که عمده کالا‌های صادراتی آن سیمان، لبنیات و مواد خوراکی است که زمینه را برای اشتغال جوانان منطقه فراهم کرده است.

انتهای پیام/ع

بازارچه مرزی «پیشین» یکی از بازارچه‌های فعال استان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار