مدیرکل دامپزشکی استان سمنان گفت: این استان از حیث آنفلوآنزای پرندگان جزو استان‌های پاک کشور است.

سمنان از حیث آنفلوآنزای پرندگان جزو استان‌های پاک است به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان؛ محمد سعیدی مدیرکل دامپزشکی استان سمنان گفت: برای ادامه این روند ، افرادی که با طیور در ارتباط هستند و به ویژه روستاییان به هیچ عنوان نباید از دوره‌ گردهای غیرمجاز، مرغ و جوجه رنگی خریداری کنند.

وی با اشاره به این که استان‌هایی به واسطه خودروهای آلوده، درگیر این بیماری شدند، اضافه کرد : ماهیت ویروس انتشار است و اگر جایی آلوده شود کنترل آن غیرقابل مهار بوده و میکروب به راحتی منتشر می‌شود.
مدیرکل دامپزشکی استان سمنان با تاکید بر رعایت نکات بهداشتی به روستاییان و افراد دست اندرکار با طیور، گفت: روستاییان پرندگان خود را با پرندگان آزاد پرواز قرار ندهند.
محمد سعیدی با بیان این که پرندگان آزاد پرواز ناقل بیماری هستند و امکان انتقال آن به پرندگان بومی وجود دارد، تصریح کرد: صاحبان طیور در صورت امکان پرندگان خود را محصور کرده تا با این روش مانع از ارتباط با پرندگان آزاد پرواز شوند.
وی با اشاره به ضرورت رعایت اصول قرنطینه‌ای توسط مرغداری‌ها، افزود: توجه به دستورالعمل ‌ها و نکات ساده بهداشتی از خسارات هنگفت اقتصادی پیشگیری می‌کند.
انتهای پیام / ق

در سال 96 موردی از آنفلوانزای پرنگان در سمنان دیده نشده است

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.