مدیر کل صنایع خودرو و نیرومحرکه وزارت صنعت، معدن و تجارت گفت: افزایش تعرفه خودروهای هیبریدی مربوط به آن دسته از خودروهایی است که از موتورهای با حجم بالای 1500 سی سی استفاده می کنند.

افزایش تعرفه خودروهای هیبریدی شامل موتورهای بالای 1500 سی سی استبه گزارش گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از شاتا مدیر کل صنایع خودرو و نیرومحرکه وزارت صنعت، معدن و تجارت گفت: افزایش تعرفه خودروهای هیبریدی مربوط به آن دسته از خودروهایی است که از موتورهای با حجم بالای 1500 سی سی استفاده می کنند.

امیر حسین قناتی اعلام کرد: این تیپ از موتورها به صورت فول هیبرید نیستند و در اصل از موتورهای فسیلی استفاده می کنند.

به گفته وی، این موتورها بیشتر توان خود را از طریق سوخت فسیلی تامین می کنند و فقط در سرعت های بالا و همچنین مسیرهای مسطح و کم شیب موتور الکتریکی وارد مدار می شود.

قناتی خاطرنشان کرد: این خودروها تقریبا خودروهایی با موتور سوخت فسیلی محسوب می شوند و تاثیر این خودروها در کاهش آلودگی بسیار کم است.

مدیرکل صنایع خودرو و نیرومحرکه وزارت صنعت، معدن و تجارت تصریح کرد: تنها خودروی هیبریدی پایه الکتریک و خودروی برقی برای کاهش آلودگی های زیست محیطی مناسبند که تعرفه آنها نیز تغییری نکرده است‌.

این مقام مسئول با بیان اینکه هیچ تعرفه ای هزار برابر نشده، تاکید کرد: بیشترین تغیر مربوطه از پنج به 25 درصد بوده است.

وی بیان داشت: با این اصلاح تعرفه، واردکنندگان به ورود خودروهای پاک و غیر آلاینده ترغیب پیدا کرده اند.

قناتی یادآوری کرد: تقریبا همه خودروهای هیبریدی وارد شده در سال گذشته (بیش از هشت هزار دستگاه) با موتور بالای 2000 سی سی بوده است.

انتهای پیام/

افزایش 1000 درصدی در تعرفه خودروهای هیبریدی انجام نشده است

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار