استاندار گیلان در دیدار ظهر امروز (شنبه) با رسول خادم رئیس فدراسیون کشتی برای میزبانی رقابت های بین المللی و ساخت خانه کشتی گیلان اعلام آمادگی کرد.

به گزار خبرنگار کشتی و رزمی گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان، مصطفی سالاری با اشاره به تصمیمات گرفته شده در شورای ورزش همگانی گیلان گفت : تلاش ما بر این است تا با تمرکز بر 2 و یا 3 رشته ورزشی پر مخاطب در استان برگزاری مسابقات آن را در تقویم زمانی مشخص کنیم.

استاندار گیلان برگزاری رقابت های ورزشی خصوصا کشتی گیله مردی در روستاها و بخش ها را در افزایش نشاط اجتماعی تاثیر گذار دانست.

مصطفی سالاری در ادامه بر استفاده بهینه از اماکن ورزشی تاکید کرد و گفت: متاسفانه بیش از حمایتی که باید از فعالیت های ورزشی انجام شود بیشتر تمرکز بر توسعه اماکن ورزشی است.

وی اجرای شتاب زده ماده 88 قانون واگذاری اماکن ورزشی به بخش خصوصی را یکی از مشکلات ورزشی دانست و افزود: باید سعی شود تا حد امکان سالن ها به هیات های ورزشی واگذار شود تا مردم بتوانند راحت تر و با هزینه کمتر از این اماکن استفاده کنند.

رییس فدراسیون کشتی هم از گیلان به دلیل خاستگاه کشتی گیله مردی یاد کرد و گفت: با این وجود گیلان و شهر رشت تنها استان و مرکز استانی در کشور است که خانه و آکادمی کشتی ندارد.

رسول خادم افزود: در چند سال گذشته گیلان با وجود ظرفیت های منطقه آزاد انزلی و دیگر امکانات نتوانسته میزبان مسابقات بین المللی کشتی باشد که اگر شرایط مهیا و حمایت های مسئولان باشد، می توانیم میزبانی مسابقات معتبر بین المللی را به این استان واگذار کنیم.

انتهای پیام/

میزبانی یک تورنمنت بین المللی و ساخت خانه کشتی در استان گیلان

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار