کمیته حمایت از خبرنگاران از عربستان سعودی خواست خبرنگار این کشور را که به علت انتقاد از دولت بازداشت کرده است، آزاد کند.

کمیته حمایت از خبرنگاران خواستار آزادی خبرنگار سعودی شدبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از رویترز، کمیته حمایت از خبرنگاران (CPJ) از عربستان سعودی خواست یک خبرنگار این کشور را که در هفته اخیر به دلیل انتقاد از دولت بازداشت کرده است، آزاد کند.

فعالان و رسانه های عربستان سعودی گزارش دادند که «صالح الشهی» مقاله نویس روزنامه عربی زبان الوطن روز چهارشنبه به دلیل مقاله ها و مصاحبه های تلویزیونی‌اش که به انتقاد از فساد دولت پرداخته بود، بازداشت شد.

«محمد بن سلمان» ولیعهد عربستان، که تغییراتی را برای تقویت تنوع اقتصادی و آزادی فرهنگی آغاز کرده است سال گذشته  میلادی دستور بازداشت بیش از 200 نفر را از جمله شاهزاده‌ها، میلیاردرها و وزرای سعودی صادر کرد. با اینکه او دلیل این کارش را مبارزه با فساد اعلام کرده منتقدان بر این باورند که قصد اصلی او تحکیم قدرتش است.

به گفته ناظران آزادی مدنی، محمد بن سلمان با مخالفانش به شدت برخورد می‌کند. علی‌رغم وعده‌های رهبری جدید عربستان برای ایجاد تغییرات و رفتن به سوی اعتدال، بازداشت صالح الشهی نشان می‌دهد سرکوب‌ها همچنان ادامه دارد.

مرکز ارتباطات بین‌المللی عربستان به درخواست رویترز برای اظهار نظر در این باره واکنشی نشان نداد.

انتهای پیام/

درخواست از رژیم سعودی برای آزادی خبرنگار عربستانی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار