رئیس دانشگاه تهران گفت: با تقویت پارک‌های فناوری و شرکت‌های دانش بنیان می‌توان به کاهش نرخ بیکاری در کشور امیدوار بود.

تمام بازار را نمی شود روی دوش شرکت های دانش بنیان گذاشت/با تقویت پارک ها و شرکت های دانش بنیان می توان به کاهش نرخ بیکاری امیدوار بودمحمود نیلی احمدآبادی رئیس دانشگاه تهران در گفت‌ و گو با خبرنگار   حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ گفت: در واقع برای برخی از افراد دانشگاه جذاب ترین شغل است اما ظرفیت دانشگاه خیلی محدود است، ما دیگر نمی توانیم این همه دانشگاه داشته باشیم، باید در این زمینه با سیاست های انقباضی عمل کنیم.

وی ادامه داد: در سراسر کشور تنها راه برون رفت از بیکاری این است که صنایع و بخش خصوصی توسعه پیدا کنند، تمام بازار را نمی شود روی دوش شرکت های دانش بنیان گذاشت. 

رئیس دانشگاه تهران اظهار کرد: به هر حال بخش بزرگی از هر اقتصادی حتی صنایع بزرگ نیز باید دانش بنیان شود، آن وقت آنها متقاضی بهترین ها خواهند بود.

نیلی گفت: این صنایع باید برای توسعه محصولاتشان در سطح بین المللی قابل رقابت باشند و خودمان هم در کنار آن صنایع بزرگ شرکت های جدید را به وجود آوریم.

وی بیان کرد: یکی از وظایف پارک های فناوری این است که صنایع آینده را شکل دهند ممکن است صنایع بزرگ هم اکنون و چند سال دیگر موضوعیت نداشته باشند و صنایع دیگری ظهور پیدا کنند ما باید به شکل گیری  این صنایع کمک کنیم.

رئیس دانشگاه تهران یادآور شد: در واقع باید به شکل گیری صنایع آینده کمک کنیم با این شیوه صنایع بزرگ هم می توانند استخدامی های خود را افزایش دهند.

انتهای پیام/ 

اظهارات رئیس دانشگاه تهران درباره راه برون رفت کشور از بیکاری

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Germany
ناشناس
۱۵:۰۶ ۱۶ دی ۱۳۹۶
برای تاسیس شرکت میگویند حتما باید یک عضو هیات علمی دانشگاه در هیات مدیره و موسس شرکت باشد

ما جوانان فوق لیسانس و یا دکترا که هیات علمی نیستیم و استاد حق التدریسی هستیم و اکثرا بجز تدریس فاقد شغل رسمی هستیم ، چگونه میتوانیم خودمان شرکت ... تاسیس کنیم؟
آخرین اخبار