مدیر امور شیلات و آبزیان سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان شرقی گفت: پرورش ماهی در حاشیه رودخانه‌های دائمی و پر آب استان از اولویت‌هاست.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز؛محمد صمدزاده مدیر امور شیلات و آبزیان سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان شرقی در جلسه بررسی مشکلات پرورش ماهی در شهرستان اهر گفت: با توجه به اینکه ماهی و آبزی پروری در اشتغال نقش بسزایی دارد، یکی از اولویت ها همکاری با کارشناسان آب منطقه ای، جهت فراهم ساختن زمینه ها و صدور مجوزها برای پرورش ماهی در حاشیه رودخانه های دایمی و پر آب استان آذربایجان شرقی است.

وی افزود: در حاشیه رودخانه های استان آذربایجان شرقی یک هزار و 500 تن ماهی تولید می شود.

در این جلسه معاون حفاظت و بهره برداری شرکت آب منطقه ای استان آذربایجان شرقی نیز گفت: 88 درصد آب در استان آذربایجان شرقی در بخش کشاورزی مصرف می شود که با توجه به کاهش بارندگی ها این میزان مصرف را به 40 درصد خواهیم رساند.

مجتبی جلیل زاده گفت: در روستاهای شهرستان اهر نیز که در حاشیه رودخانه دره رود قرار دارند با رعایت مسایل زیست محیطی و بستر رودخانه، مجوز برای پرورش ماهی داده می شود.

در این جلسه فرماندار شهرستان اهر نیز گفت: یکی از ظرفیت هایی که در شهرستان اهر بررسی شده است وجود زمینه برای پرورش ماهی می باشد که از مسئولان شیلات و آب منطقه ای انتظار داریم در راستای اشتغال زایی همکاری های لازم را در تحقق بیشتر این امر داشته باشند.

زاهد محمودی گفت: از حوزه تسهیلات توسعه روستایی و عشایری برای پرورش ماهی در راستای اشتغال وام هم داده می شود.

 

انتهای پیام/ش

تولید یک هزار و 500 تن ماهی در حاشیه رودخانه های استان آذربایجان شرقی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.