سرپرست سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری همدان گفت: پنجمین جشنواره هنر‌های شهری بهار ۹۷ با رویکرد المان سبز بهمن و اسفند ماه در همدان برگزار می‌شود.

پنجمين جشنواره هنرهاي شهري «بهار97» در همدان برگزار می شودبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان؛ علی‌ضمیر،سرپرست سازمان سيما منظر و فضای سبز شهری شهرداری همدان با بیان اینکه این سازمان با برخورداری از دانش فنی لازم و تجربه بسیار موفق در دوره‌های قبل، آماده برگزاری پنجمین جشنواره هنرهای شهری است، اظهار کرد: این جشنواره با عنوان استقبال از بهار 97 و رویکردی نو در هنر شهری آغاز به کار می‌کند.

وی هدایت، راهبری، برنامه‌­ریزی و برنامه­‌دهی فرآیند را از بخش‌های مهم این جشنواره برشمرد و گفت: امیدواریم با حمایت تمام ارکان شهرداری و مدیریت شهری، به ویژه تمام دانشگاه‌ها و گروه‌های تخصصی شهر همدان و ظرفیت‌های موجود در کشور بتوانیم این جشنواره را برگزار کنیم.

سرپرست سـازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری همدان بیان کرد: پنجمین جشنواره هنرهای شهری عید نوروز با رویکرد «المان سبز» بهمن و اسفند ماه امسال با شکوه‌تر از هر زمان دیگر برگزار می‌شود.

وی با اشاره به تاریخ ارسال آثار برای شرکت در جشنواره بیان کرد: طراحان، هنرمندان و متخصصان فضای سبز می‌توانند پیشنهادات خود را همراه با نقشه‌های اجرایی حداکثر تا دوم بهمن ماه به دبیرخانه سازمان ارسال کنند.

وحید علی‌ضمیر اهداف برگزاری جشنواره را برشمرد و افزود: تعریف رویکردی جدید و میان رشته‌ای، آفرینش و احیای اندیشه هویت ساز با عنایت به الگوهای طراحی ایرانی- اسلامی، آفرینش زیبایی و حرکت به سوی کمال در راستای هدف انسان معنوی، بهبود کیفیت منظر سبز در فضاهای شهری همدان به ویژه ورودی‌های شهر و نوآوری و ابتکار آفرینی در فضای شهری در حوزه حجم و المان شهری از جمله اهداف است.

وی تحقق آرمان­‌های شهری و وجه به مفاهیم پایه طراحی را از دیگر اهداف جشنواره دانست و تصریح کرد: شناسایی طراحان شاخص ایرانی و معرفی تفکر خلاق آنها به عنوان بسترسازی برای آینده، جلب رضایت شهروندی به ویژه در حوزه فضای سبز و معماری منظر و تحقق آرمان «همدان شهر سبز جهان اسلام» با توجه به تأکیدات شورای شهر از دیگر اهداف تعیین شده است.

سرپرست سـازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری همدان ادامه داد: طراحی المان سبز و طراحی المان نوروزی، موضوعات فراخوان در این جشنواره است.

وی با بیان اینکه طرح‌های شرکت کننده در پنجمین جشنواره نوروز در سه گروه مورد تشویق قرار می‌گیرند، خاطرنشان کرد: برگزیدگان در بخش «الف» منتخب هیأت داوران، بخش «ب» منتخب هیأت داوران و بخش منتخب شهروندان - مسابقه پیامک تقدیر خواهند شد.

علی‌ضمیر با اشاره به تبلیغات و اطلاع‌رسانی جشنواره، یادآور شد: جشنواره از طریق نصب بنر تبلیغاتی در عرشه پل‌ها، نصب بیلبورد و ارسال فراخوان به امور مناطق، شهرداری‌ها، دانشگاه­‌ها، شهرستان­‌ها ، فرهنگسراها و مراکز هنری و تمامی مراکز مرتبط اطلاع‌رسانی می‌شود.

وی بخش‌های جنبی جشنواره را برشمرد و اظهار کرد: طراحی و چاپ کتاب جشنواره، طراحی و تولید تیزر و مستند جشنواره و ایجاد حرکت ملی و بین‌المللی به منظور تقویت جایگاه طراحی منظر و المان‌های سبز از بخش‌های جنبی این جشنواره است.

سرپرست سـازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری همدان در پایان گفت: شرکت در جشنواره برای عموم آزاد است و امکان شرکت در جشنواره به صورت فردی یا گروهی وجود خواهد داشت.

انتهای پیام/خ

برگزاری پنجمين جشنواره هنرهای شهری بهار97 در همدان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.