راهکار‌های ایتالیایی‌ها برای مقابله با آلودگی هوا

با افزایش جمعیت شهری و بالا رفتن آلاینده‌های زیست محیطی، مسئولان ایتالیایی در چند سال گذشته درصدد یافتن چاره برای مقابله با این معضل هستند که به موفقیت‌هایی نیز دست یافته اند.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ با افزایش جمعیت شهری و بالا رفتن آلاینده‌های زیست محیطی، بسیاری از شهر‌های بزرگ و پرجمعیت جهان از جمله رم پایتخت ایتالیا با مشکل آلودگی هوا دست و پنجه نرم می‌کنند.

مسئولان ایتالیایی در چند سال گذشته درصدد یافتن چاره برای مقابله با این معضل زیست محیطی هستند که به موفقیت‌هایی نیز دست یافته اند.

پاسکوائله چالدینی، یکی از مدیران وزارت حمل و نقل ایتالیا گفت: "بهبود وضعیت هوا در شهر‌های بزرگ نیاز به تلاشی جمعی دارد.

ارتقا کمی و کیفی ناوگان حمل و نقل عمومی، بهینه سازی کارایی سیستم‌های گرمایی شهری، مشوق‌های دولتی برای استفاده هرچه بیشتر مردم از خودرو‌های برقی و هیپریدی و یا روش‌های جایگزین مانند استفاده شراکتی از خودرو‌های کوچک اجاره‌ای ارزان قمیت ازمواردی است که موجب کاهش قابل توجه میزان الودگی هوا در شهر رم شده است".

مشوق‌های دولت ایتالیا برای خرید خودرو‌های برقی و هیبریدی موجب شده است که تعداد خریداران این خودرو‌ها به میزان قابل توجهی افزایش پیدا کند.

یک شهروند ایتالیایی در حالی که مشغول شارژ خودروی خود در یکی از ایستگاه‌های شارژ باتری در مرکز رم بود گفت: «من ماشینم را دارم شارژ می‌کنم. شهرداری رم ایستگاه‌های مختلف شارژ خودرو‌های برقی را در نقاط مختلف شهر کار گذاشته است. با یک ساعت شارژ، ماشین من ۳۰۰ کیلومتر را طی می‌کند. باید بگویم که در ۳ سالی که این خودرو برقی را دارم نه تنها به هیچ وجه موجب الودگی هوا نشدم بلکه هیچ هزینه‌ای را هم برای سوخت ماشین ندادم».

هم اکنون در ایتالیا بیش از ۲ هزار ایستگاه شارژ خودروی برقی وجود دارد که دولت این کشور اعلام کرده تا دو سال اینده تعداد ان‌ها را به ده برابر افزایش خواهد داد.

شهرداری رم با هدف بهبود وضعیت الودگی هوا و تشویق مردم به استفاده از خودرو‌های هیبریدی و برقی، آن‌ها را از پرداخت مالیات ماشین، هزینه پارکینگ و حتی ممنوعیت ورود به منطقه محدوده ترافیک معاف کرده است.

انتهای پیام/

ایتالیا چاره‌هایی برای رفع آلاینده‌های زیست محیطی به کار گرفته

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار