مدیرکل هواشناسی لرستان گفت:تغییرات آب‌وهوایی موجب کاهش بارندگی‌ها شده بگونه‌ای که بارش‌های امسال نسبت به بلند مدت ۷۱.۶ درصد کاهش یافته است.

 به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از لرستان؛ محمدناصر هاشمی گفت: از ابتدای مهر ماه تا امروز حدود ۵۶ میلی‌متر بارش باران در پهنه استان لرستان شاهد بودیم که این میزان نسبت به مدت مشابه سال قبل ۵۱ درصد کاهش بارندگی را نشان می‌دهد.

وی افزود: میزان بارش‌ها در سال جاری نسبت به بلند مدت ۷۱.۶ درصد کاهش یافته است.

مدیرکل هواشناسی لرستان گفت: با توجه به تغبیر شرایط آب و هوایی طی ۵۰ سال گذشته میزان بارندگی‌ها نیز در منطقه کاهش پیدا کرده است و با توجه به این روند بعید به نظر می‌رسد که دیگر بارش‌های مانند سالیان گذشته شاهد باشیم.

هاشمی افزود: تغییرات آب و هوایی باعث شده است که شاهد افزایش یک و نیم درجه دمای هوا و کاهش ۵۰ میلیمتری بارندگی‌ها در کشور باشیم.

وی در ادامه گفت: افزایش دما باعث شده است که امروزه بارندگی‌ها بسیار کم شده و بارش‌ها نیز در صورت وقوع با شدت زیاد و در مدت زمان کوتاه باشد.

مدیرکل هواشناسی لرستان اظهار کرد: اداره هواشناسی مطالعات دقیقی بر روی میزان بارش‌ها و شرایط آب و هوایی انجام می‌دهد و لازم است که ادارات و دستگاه‌های مختلف از این اطلاعات و داده‌ها جهت برنامه ریزی و بررسی طرح‌های خود در حوزه‌های مختلف استفاده کنند.

انتهای پیام/د

تغییر شرایط آب‌وهوایی موجب کاهش بارش‌ها شده است

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.