رییس اداره منابع طبیعی شهرستان ثلاث باباجانی گفت: عملیات مبارزه مکانیکی امسال در شهرستان ثلاث باباجانی با توجه به تامین اعتبار از طرف اداره کل منابع طبیعی به مساحت 200 در حال انجام است.

علی منصوری  رییس اداره منابع طبیعی و آبخیز داری شهرستان ثلاث باباجانی در گفتگو با خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه ؛ گفت: عملیات مبارزه مکانیکی امسال در شهرستان ثلاث باباجانی با توجه به تامین اعتبار از طرف اداره کل منابع طبیعی به مساحت 200 هکتار در حوزه روستاه های قاپ قلی و نیرژ علیا به دلیل آلودگی بالا آفت نیمه انگلی لورانتوس در دستور کار پاکسازی قرار گرفته است.
عملیات مبارزه با آفت لورانتوس +تصاویر

وی با اشاره به میزان درختانی که  از آفت لورانتوس پاک شدند   ادامه داد : در این منطقه  بیش از 3 هزار اصله درخت از آفت لورانتوس پاکسازی شدند.

منصوری گفت: معمولا  مبارزه با آفت نیمه انگلی لورانتوس در سال یکبار و بیشتر  در اواخر پاییزصورت می گیرد و نحوه برطرف کردن آلودگی  مبارزه مکانیکی (با تبر یا اره موتوری و وسایلی دیگری ) است که در این روش   شاخه های آفت زده رو برش میزنند و یا قطع می کنند.
عملیات مبارزه با آفت لورانتوس +تصاویر

وی به ادامه برنامه های مبارزه با این آفت اشاره کرد و گفت: امسال هم در همین راستا با ان جی او های زیست محیطی هم مسیرهای دیگر از جمله روستاه های دهستان خانه شور انجام میگیرد.

منصوری گفت: بیماری لورانتوس یک بیماری  نیمه انگلی هست که به مرور زمان باعث خشک شده درخت میگرددو  بیشتر این آفت مختص درختان بلوط است.


عملیات مبارزه با آفت لورانتوس +تصاویر

انتهای پیام/ز

مبارزه با بیماری نیمه انگلی لورانتوس

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.