رئیس میراث فرهنگی شهرستان دامغان از ایجاد موزه تاریخ این شهرستان خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان؛ معصومه داوودیان رئیس میراث فرهنگی شهرستان دامغان از ایجاد موزه تاریخ شهرستان دامغان خبر داد و گفت: طرح احداث این موزه در جوار مسجد اعظم تاریخانه قدیمی‌ترین مسجد ایران آماده است.

 

وی ضمن بیان اینکه طرح موزه تاریخ دامغان آماده است، تاکید کرد: در صورتی که زمین این موزه به ما تحویل داده شود، آماده ساخت این بنا در کنار قدیمیترین مسجد ایران زمین هستیم.

 

رئیس میراث فرهنگی شهرستان دامغان افزود: در صورتی که موزه تاریخ ساخته شود تمامی آثار کشف شده از تپه حصار و اشیاء تاریخی دیگر کشف شده در قوشه و سایر نقاط دامغان در آن نگهداری خواهند شد و این زیرساخت می تواند در طول سال پذیرای صدها مسافر و زائران رضوی باشد.

 

معصومه داوودیان با بیان اینکه دامغان موزه مردم شناسی خود را در سال۹۲ افتتاح کرد، تاکید داشت: یک هزار شیء تاریخی در این موزه که در مجاورت خانه تاریخی لطفی های دامغان قرار دارد، نگهداری می شود و قطعاً افتتاح موزه تاریخ می تواند در کنار این موزه، شرایط را برای ماندگاری مسافران مهیا سازد.

 

وی در ادامه از جذب یک و نیم میلیارد تومان اعتبار توسط میراث فرهنگی دامغان خبر داد و بیان داشت: در سال های گذشته میانگین اعتبارات اداره میراث فرهنگی شهرستان ۱۰۰ میلیون تومان تخصیص بود که کفاف هزینه ها را نمی داد اما امسال خوشبختانه توانستیم یک میلیارد تومان اعتبار را جذب کنیم.

 

داوودیان افزود: این اعتبارات صرف مرمت و احیای آثار باستانی و تاریخی دامغان خواهد شد.


انتهای پیام / ق


جزئیات احداث موزه تاریخی شهرستان دامغان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار