گذر‌های بافت تاریخی شیراز از سال آینده مرمت و بازسازی می‌شوند.

 به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز؛ شهدوست شهردار منطقه ۸ شیراز با اشاره به احیای گذر‌های بافت تاریخی شیراز از سال آینده، اظهار کرد: این گذر‌ها شامل امامزاده ابراهیم (ع)، بُغیری‌ها و بازارچه فیل است.

وی تصریح کرد: احیای گذر‌های بافت تاریخی شیراز با رویکرد حمایت از بافت تاریخی شیراز و استفاده از ظرفیت‌های مهم گردشگری این شهر است.

شهردار منطقه ۸ شیراز اضافه کرد: طرح‌های کف سازی، بدنه سازی و زیباسازی گذر سید ذوالفقار و پیاده راه حد فاصل سه راه احمدی تا حرم به طول ۶۰۰ متر تا پایان امسال به بهره برداری می‌رسد، ادامه داد: نورپردازی حرفه‌ای ارگ کریمخانی و تملک برخی از املاک اطراف مجموعه زندیه از جمله ساختمان بانک ملی در گذر زندیه در حال بررسی است.

شهدوست با اشاره به اتمام پیاده راه بین الحرمین، بیان کرد: با توجه به اهمیت پارکینگ بین الحرمین در این منطقه تا نوروز امسال راه ورودی این پارکینگ از حرم مطهر سید علاء الدین حسین (ع) نیز باز می‌شود.

وی گفت: این پارکینگ ظرفیت پارک بیش از هزار و ۸۰۰ خودرو را دارد که در رفع مشکل کمبود پارکینگ منطقه تاثیر زیادی خواهد داشت.

شهردار منطقه ۸ شیراز با اشاره به اجرای طرح ساماندهی دروازه کازرون تصریح کرد: برای ساماندهی دروازه کازرون و خروج از وضعیت فعلی قرار است کارگروهی از بخش‌های املاک و خدمات شهرداری و منطقه ۲ و ۸ تشکیل شود و در این زمینه تصمیم گیری شود.

بافت تاریخی شیراز با ۳۶۰ هکتار و برخورداری از ۲ هزار اثر تاریخی ارزشمند و ثبت شده و ۲۸۰ خانه تاریخی در فهرست آثار ملی است.

انتهای پیام/ن

گذر‌های بافت تاریخی در شیراز مرمت و بازسازی می شوند

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار